Reklama wewnętrzna przykuwa uwagę odbiorców
2007-08-17 10:41
71 proc. Polaków w wieku powyżej 15 lat spędza czas w lokalach gastronomicznych, kinach i centrach sportowych. Blisko 40 proc. respondentów, odwiedzających te miejsca, przyznało, że rejestruje zamieszczone wewnątrz nich reklamy - wynika z najnowszych badań skuteczności reklamy wewnętrznej (indoor), które na zlecenie agencji Polonia Indoor Advertising przeprowadził instytut badawczy Mareco Polska.
Przeczytaj także: Reklama wewnętrzna, czyli marketing w barze
Na pytanie o częstotliwość odbioru reklamy wewnętrznej 21,2 proc. odpowiedziało, że dzieje się to cztery razy w tygodniu lub częściej. Tyle samo badanych przyznało, że ma z nią kontakt 2-3 razy w tygodniu, a 23 proc. raz w tygodniu.Z badań wynika, że odbiorca reklamy wewnętrznej to osoba w wieku 15-39 lat. Blisko 23 proc. respondentów ma wyższe wykształcenie, 28 proc. średnie, a kolejne 27 proc. jest w trakcie nauki. Dominują uczniowie i studenci (25,2 proc.), pracownicy umysłowi, specjaliści i przedstawiciele kadry zarządzającej (21,9 proc.).
Badanie zostało przeprowadzone w kwietniu 2006 r. na grupie 1049 osób w wieku 15 i więcej lat w 10 największych miastach Polski.
Przeczytaj także:
Marketing w gamingu. Czy gracze to dobry target dla reklamy?
oprac. : Mediarun.pl
Więcej na ten temat:
reklama, skuteczność reklamy, marketing, badania konsumentów, formy reklamy, reklama wewnętrzna, indoor