eMarketer: Europa wybiera handel elektroniczny
2007-08-21 09:59
Przeczytaj także: E-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej 2007
To oznacza, że wartość europejskiego e-handlu każdego roku od 2007 do 2011 r. będzie wzrastać o ok. 25 proc. Krajami, w których handel elektroniczny będzie kwitł w najlepsze będą Niemcy, Wielka Brytania i Francja. Liderem będzie zdecydowanie Wielka Brytania. W tym roku brytyjscy konsumenci na zakupy w sieci wydadzą 84 mld dol., czyli o 39 proc. więcej niż w roku poprzednim.Tymczasem pod względem liczby konsumentów dokonujących zakupy w Internecie przodują Niemcy-ponad 27 mln mieszkańców tego kraju kupuje w sieci. Francja przegrywa zarówno z Wielką Brytanią, jak i Niemcami. Ma 14 mln konsumentów robiących zakupy online i wyda w tym roku w sieci 12,5 mld dol.
Polska nie znajdzie się niestety wśród takich krajów jak Hiszpania, Włochy czy Holandia, które według eMarketera będą napędzać w najbliższych latach europejski e-handel.
Handel elektroniczny w Polsce, Czechach i Rosji zacznie przyspieszać dopiero w 2010 r.
oprac. : Mediarun.pl