Wakacje przez Internet
2007-08-27 10:13
Tabela 1. Ranking witryn i serwisów o tematyce turystycznej według liczby użytkowników (real users) © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Turystyka w internecie to 128 mld USD
Aż 40 proc. użytkowników czerpie wiedzę o usługach turystycznych głównie z Internetu, podczas gdy prasa stanowi wskazówkę dla jedynie 5 proc. badanych – czytamy w raporcie „E-commerce 2007”, przygotowanym przez Gemius. Jeszcze więcej internautów, bo niemal co drugi (47 proc.), szuka w sieci informacji o biletach na pociąg, autobus czy samolot. Tym samym Internet okazuje się być najpopularniejszym źródłem informacji turystycznej.Według badania Megapanel PBI/Gemius, w maju 2007 roku witryny zgrupowane w kategorii „Turystyka” odwiedziło ponad 6,4 mln użytkowników (45,48 proc). Każdy z nich spędził na analizowanych stronach średnio 17 minut i 43 sekundy. Najchętniej internauci odwiedzali serwisy turystyczne na portalu Onet.pl – niemal 1,9 mln użytkowników (real users). Na drugim miejscu z liczbą niespełna 1,5 mln użytkowników uplasował się szukacz.pl, a na trzecim, mający ponad 700 tysięczną widownię, eholiday.pl. Pierwszą piątkę rankingu najpopularniejszych witryn i serwisów turystycznych według liczby użytkowników zamykają odleglosci.pl oraz Grupa Travelplanet.pl SA.
fot. mat. prasowe
Tabela 1. Ranking witryn i serwisów o tematyce turystycznej według liczby użytkowników (real users)
fot. mat. prasowe
Wykres 1. Kupowanie usług turystycznych i biletów na pociąg, autobus, samolot w sklepach internetowy
Zdaniem Michała Kaczorowskiego, Prezesa Zarządu spółki Wakacje.pl, polski rynek e-turystyki należy uznać za rozwojowy: „Chociaż zawsze będzie istniała grupa klientów, którzy preferują bezpośredni kontakt ze sprzedawcą, to znaczna część osób zechce rezerwować wakacje w prosty i kompleksowy sposób - nie wychodząc z domu lub nie wstając od biurka. [...]”
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl