Wakacje przez Internet
2007-08-27 10:13
Przeczytaj także: Turystyka w internecie to 128 mld USD
Komentarz Michała Kaczorowskiego, Prezesa Zarządu spółki Wakacje.pl
"Rozwój e-turystyki jest bardzo dynamiczny. Każdego roku powstają nowe internetowe biura podróży. O rozwoju świadczy również raport przygotowany przez Instytut Turystyki – dokument pokazał, że wartość sprzedaży usług przez Internet w Europie wzrosła z 200 mln euro w 1998 roku do 31,5 mld euro w 2006 roku. Jednocześnie mamy świadomość, że rynek internetowy w pewnym momencie osiągnie nasycenie, ale z pewnością jest to perspektywa wielu lat."
"Według osób korzystających z turystycznych e-sklepów największą zaletą internetowego biura podróży jest możliwość zdobycia pełnej informacji i porównania wielu ofert różnych organizatorów wypoczynku na jednej stronie internetowej.[...]"
"Sprzedaż tradycyjna wiąże się z pewnością z przywiązaniem klienta do osoby i/lub biura, w którym dokonuje on zakupu wycieczki, oraz z możliwością fizycznego kontaktu ze sprzedawcą. Poza tym w dalszym ciągu są osoby, które nie posiadają dostępu do Internetu, a co za tym idzie nie mają odwagi i przekonania do zakupów w sieci."
Komentarz Dawida Sadulskiego, Internet & PR Manager Travelplanet.pl S.A.
"Turystyka w Internecie to jeden z filarów sektora e-commerce niemal w każdym kraju, gdzie rozwinięta jest dobrze sieć. Internet stał się idealnym miejscem dla rozwoju tego typu usług, podobnie jak aukcji internetowych. W Europie Zachodniej już kilkadziesiąt procent usług turystycznych jest sprzedawana on-line. W Polsce [...] w 2001 roku, nikt nie kupował wycieczek przez Internet. W chwili obecnej już około 5% ofert jest sprzedawana w ten sposób, a rynek nadal rośnie."
"Wyniki osiągane przez biura podróży oferujące możliwość zakupu usługi turystycznej on-line świadczą o dużej roli, jaką w planowaniu wakacyjnych wyjazdów odgrywa Internet. O sukcesie poszczególnych podmiotów tej branży decydują przede wszystkim takie czynniki, jak możliwość zdobycia pełnej informacji o ofertach biur podróży, porównania ich oraz dokonania płatności w dogodnej formie."
Informacje o badaniu
Podstawą dla powyższej analizy są wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za maj 2007 r. Ranking dotyczy witryn zgrupowanych w węźle drzewka tematycznego „Turystyka”. Liczebność próby: N=19 100. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC.
1 2
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl