eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyWakacje przez Internet

Wakacje przez Internet

2007-08-27 10:13

Przeczytaj także: Turystyka w internecie to 128 mld USD


Komentarz Michała Kaczorowskiego, Prezesa Zarządu spółki Wakacje.pl

"Rozwój e-turystyki jest bardzo dynamiczny. Każdego roku powstają nowe internetowe biura podróży. O rozwoju świadczy również raport przygotowany przez Instytut Turystyki – dokument pokazał, że wartość sprzedaży usług przez Internet w Europie wzrosła z 200 mln euro w 1998 roku do 31,5 mld euro w 2006 roku. Jednocześnie mamy świadomość, że rynek internetowy w pewnym momencie osiągnie nasycenie, ale z pewnością jest to perspektywa wielu lat."

"Według osób korzystających z turystycznych e-sklepów największą zaletą internetowego biura podróży jest możliwość zdobycia pełnej informacji i porównania wielu ofert różnych organizatorów wypoczynku na jednej stronie internetowej.[...]"

"Sprzedaż tradycyjna wiąże się z pewnością z przywiązaniem klienta do osoby i/lub biura, w którym dokonuje on zakupu wycieczki, oraz z możliwością fizycznego kontaktu ze sprzedawcą. Poza tym w dalszym ciągu są osoby, które nie posiadają dostępu do Internetu, a co za tym idzie nie mają odwagi i przekonania do zakupów w sieci."

Komentarz Dawida Sadulskiego, Internet & PR Manager Travelplanet.pl S.A.

"Turystyka w Internecie to jeden z filarów sektora e-commerce niemal w każdym kraju, gdzie rozwinięta jest dobrze sieć. Internet stał się idealnym miejscem dla rozwoju tego typu usług, podobnie jak aukcji internetowych. W Europie Zachodniej już kilkadziesiąt procent usług turystycznych jest sprzedawana on-line. W Polsce [...] w 2001 roku, nikt nie kupował wycieczek przez Internet. W chwili obecnej już około 5% ofert jest sprzedawana w ten sposób, a rynek nadal rośnie."

"Wyniki osiągane przez biura podróży oferujące możliwość zakupu usługi turystycznej on-line świadczą o dużej roli, jaką w planowaniu wakacyjnych wyjazdów odgrywa Internet. O sukcesie poszczególnych podmiotów tej branży decydują przede wszystkim takie czynniki, jak możliwość zdobycia pełnej informacji o ofertach biur podróży, porównania ich oraz dokonania płatności w dogodnej formie."

Informacje o badaniu
Podstawą dla powyższej analizy są wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za maj 2007 r. Ranking dotyczy witryn zgrupowanych w węźle drzewka tematycznego „Turystyka”. Liczebność próby: N=19 100. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC.

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: