Kobiety i zakupy
2007-09-02 01:12
Kobieta zmienną jest? Wcale nie, przynajmniej jeśli chodzi o robienie zakupów. Z badania AMP Agency wynika, że kobiety wcale nie zmieniają swoich zachowań konsumenckich i na różnych etapach swojego życia poszukują tych samych produktów.
Przeczytaj także: Zakupy spożywcze robimy z listą w ręku
AMP Agency odkryło, że robienie zakupów jest wręcz wpisane w DNA kobiet, co znacznie ułatwia pracę marketerom. Powinni oni wiedzieć, że istnieją 4 podstawowe typy kobiet konsumentek.Pierwszy typ, to te panie, które kierują się roztropnością, są praktyczne i lojalne. Drugi typ to kobiety pewne siebie i zrównoważone. Trzeci typ reprezentowany jest przez kobiety inteligentne i modne, a czwarty - impulsywne i lubiące przygody.
Trzeci typ kobiet wydaje najwięcej - 153 mld dol. rocznie, drugi typ wydaje 133 mld dol. rocznie, pierwszy - 70 mld dol. Najmniej wydają kobiety należące do czwartego typu - ok. 62 mld dol. rocznie.
Przeczytaj także:
Smart shopping po polsku: czy kupujemy sprytnie?
oprac. : Mediarun.pl