eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozySerwisy społecznościowe: Grono.net liderem

Serwisy społecznościowe: Grono.net liderem

2007-09-02 01:13

Serwisy społecznościowe: Grono.net liderem

Ilość publikacji o poszczególnych serwisach z podziałem na tygodnie. © fot. mat. prasowe

NetSprint.pl opracował raport na temat najpopularniejszych polskich i anglojęzycznych serwisów społecznościowych, które najczęściej pojawiają się w polskich mediach online od początku 2007 roku. Z raportu wynika, że najaktywniejsze komunikacyjnie są Grono i MojaGeneracja.pl. Najwięcej wzmianek - niekoniecznie związanych z działaniami komunikacyjnymi firmy - dotyczy MySpace.com.

Przeczytaj także: Europa Środkowa: popularne serwisy 2008

Wśród polskich serwisów zdecydowanie najczęściej wymieniane jest Grono.net. Od 1 stycznia do 28 sierpnia pojawiło się w polskim Internecie 356 razy. Najwięcej artykułów opublikowano w 3 tygodniu stycznia (57), w 2 połowie maja (43) oraz w ostatnim tygodniu lipca (44) i pierwszym tygodniu sierpnia (25). Duża ilość artykułów na temat tego serwisu w styczniu była związana z wprowadzeniem nowej wersji serwisu, a także z dwiema problemowymi sytuacjami: pojawieniem się w wynikach wyszukiwania Google profili użytkowników oraz błędem umożliwiającym przejęcia hasła użytkownika. Z kolei ostatnie publikacje są w większości efektem komunikatów dotyczących udostępnienia mobilnej wersji serwisu oraz mianowania Grażyny Ogrodnik nowym dyrektorem sprzedaży.

W polskim Internecie często pisze się również o serwisie społecznościowym użytkowników Gadu-Gadu – MojaGeneracja.pl. W analizowanym okresie pojawiło się 268 artykułów zawierających tę nazwę. Wiele publikacji wynika z aktywności komunikacyjnej właściciela serwisu. Niedawno firma informowała m.in. o udostępnieniu mobilnej wersji komunikatora, pierwszych akwizycjach, a także o ekspansji na rynek rumuński i bułgarski. O połowę mniej publikacji internetowych zanotowała ciesząca się jednak olbrzymią popularnością wśród użytkowników Fotka.pl (133 publikacje). Informacje na temat tego serwisu dotyczyły najczęściej obecności w badaniach Megapanel PBI/Gemius wśród serwisów o największej licznie odsłon oraz planów wejścia na rynek wirtualnych operatorów telefonii komórkowej. Dość często pojawiają się również publikacje na temat założyciela tego serwisu – Rafała Agnieszczaka.

Ilość wzmianek o MySpace (1670) zdecydowanie przewyższa liczbę artykułów na temat nie tylko innych anglojęzycznych serwisów społecznościowych, ale również na temat Grona. Wiele z nich dotyczy informacji publikowanych na MySpace przez gwiazdy show-businessu, a nawet przez polityków.

Od maja w polskich mediach online pojawia się serwis Bebo.com, który w rodzimej Wielkiej Brytanii stał się popularniejszy niż MySpace. Pod koniec lipca została uruchomiona polska wersja pl.bebo.com. Od początku maja serwis został wymieniony 105 razy.

Zastanawiająca jest stosunkowo niska liczba informacji na temat serwisów dla profesjonalistów. Dotyczy to zarówno anglojęzycznego LindkedIn (56 publikacji), jak i jego polskich klonów: GoldenLine.pl (86), Biznes.net (55) oraz Profeo.pl (12).

fot. mat. prasowe

Ilość publikacji o poszczególnych serwisach z podziałem na tygodnie.

Ilość publikacji o poszczególnych serwisach z podziałem na tygodnie.

Rynek wewnętrzny 2006

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: