Najpopularniejsze notebooki: Toshiba liderem
2007-09-05 10:06
Przeczytaj także: Sprzedaż komputerów w górę
- Niestety nie jesteśmy w stanie zweryfikować, jak oceny te zmieniały się w czasie, a tym samym nie możemy być pewni, że to właśnie spadek oceny produktów Acera w oczach użytkowników spowodował tak duże spadki w zakresie zainteresowania tą marką - mówi Janiszewski. - Przypuszczamy jednak, że jest to jeden z czynników, który znacząco się do tego przyczynił.
Co ciekawe, w ciągu ostatnich dwóch lat Acer przebojem zdobywał polski rynek. Startując w 2003 roku od niespełna 3 proc. udziału, przez 7 proc. w 2004, aż po 24 proc. w 2005. Zdeklasował tym samym konkurencję. Udziały następnych w kolejności dostawców notebooków - FSC i HP - wynosiły bowiem wówczas po 14 proc., wieloletniego zaś lidera - Toshiby - 11 proc.
fot. mat. prasowe
Rozkład wyborów poszczególnych marek, I 2005 - V 2007.
Rozkład wyborów poszczególnych marek, I 2005 - V 2007.
W 2006 roku ta sytuacja wyraźnie się zmieniła. Wśród zainteresowanych pojawiło się pytanie: czy Acer był gwiazdą jednego sezonu?
Dwutygodnik firm komputerowych - Computer Reseller News Polska - jako powody klęski Acera wymieniał m.in. brak wyróżnika na tle konkurencji, zarówno jeśli chodzi o ceny, jak i wzornictwo.
Pojawiły się też głosy, że najprawdopodobniej Acer zawyżył mocno wyniki z 2005 roku. Według CRN podane przez producenta liczby obejmowały sprzęt, który znajdował się jeszcze w magazynach dystrybutorów, a nawet dopiero w drodze do nich.
Zdziwienie wywołały też dane podane przez firmę analityczno-badawczą IDC, według której w trzecim kwartale 2006 roku Acer sprzedał w Polsce ponad 69 tys. notebooków. Wynik był o tyle zaskakujący, że niewiele niższy od rezultatu osiągniętego przez trzech następnych graczy razem wziętych. Zdaniem konkurentów Acera, jego sprzedaż nie mogła przekroczyć 30 tys. zł.
Informacje o badaniu
Raport prezentuje wyniki zainteresowań i wyborów internautów, którzy w ciągu miesiąca odwiedzają serwis Skapiec.pl.
Do pobrania:
![Sprzedaż komputerów wzrosła o 30 proc., ale są wyjątki [© .shock - Fotolia.com] Sprzedaż komputerów wzrosła o 30 proc., ale są wyjątki](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zachowania-konsumentow/Sprzedaz-komputerow-wzrosla-o-30-proc-ale-sa-wyjatki-229808-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl