eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjePRZEDsprzedaż - fundament sukcesu w Programie Partnerskim

PRZEDsprzedaż - fundament sukcesu w Programie Partnerskim

2003-07-15 15:34


Nawiasem mówiąc - osobiście znam przypadek partnera, który po właściwym zastosowaniu na swoich stronach PRZEDsprzedaży zaczął zarabiać ok. *15 razy* więcej. Jego wskaźnik CR z ok. 0,3% podskoczył do 4-5%.

(CR - Conversion Rate - stosunek liczby odwiedzających, którzy wykonali na stronie daną akcję, do liczby wszystkich odwiedzających tę stronę. W przypadku programów partnerskich będzie to najczęściej stosunek liczby osób, które kupiły produkt lub usługę, do liczby wszystkich osób skierowanych do sprzedawcy.)

Właściwie mógłbym na tym zakończyć - wiesz już, dlaczego warto PRZEDsprzedawać i że jednym z najlepszych sposobów na PRZEDsprzedaż jest Twoja entuzjastyczna opinia o produkcie. Ale jest jeszcze jedna kwestia, o której muszę w tym miejscu wspomnieć.

Bannery

Czy samo wstawienie bannera reklamowego na stronę wystarczy do osiągnięcia dobrych wyników sprzedaży? Nie.

Czy coś takiego można nazwać PRZEDsprzedażą? Nigdy w życiu.

Czy w takim razie warto używać bannerów jako narzędzia promocji produktów z programu partnerskiego? *NIE*.

Tak, wiem. Wszyscy tak robią. A skoro tak robią, to czemu nie?

Bannery mają przerażająco niską skuteczność. Kiedyś, w początkach WWW, klikało na nie 10% internautów. Teraz jest to wstydliwe 0,5% - i ta liczba będzie nadal spadać.

Reklama bannerowa ma jeszcze jedną, znacznie poważniejszą wadę - jest REKLAMĄ, w dodatku dobrze znaną i niezbyt lubianą. Ludzie doskonale wiedzą, że pod bannerem kryje się coś, co zechce wyciągnąć od nich pieniądze. Więc jeśli już 1 osoba na 2000 kliknie w banner...

...zaczyna się kolejny dramat - bardzo trudno jest przekonać takiego odwiedzającego do zakupu.

NIE używaj bannerów. Linki tekstowe, poparte PRZEDsprzedającą treścią, są nieporównywalnie bardziej skuteczne.

Przychodzą mi do głowy tylko dwa przykłady sensownego użycia bannerów:

1. Gdy masz na swoich stronach wolną powierzchnię reklamową. W takim wypadku umieść tam banner, przy czym zastanów się nad wyborem programu typu pay-per-click (takiego, w którym dostajesz wynagrodzenie za kliknięcia w banner). Nierzadko jest to wtedy najlepsze rozwiązanie.

2. Gdy wybrany przez Ciebie program partnerski pozwala *tylko* na użycie bannerów. Takie sytuacje są na szczęście coraz rzadsze, ale jednak zdarzają się. Wtedy najlepiej wpleść banner w treść strony (tak jak zrobiłbyś to z normalnym linkiem) i dodatkowo go opisać. Staraj się przy tym, żeby banner jak najmniej przypominał reklamę, a jak najbardziej graficzne urozmaicenie linku.

W powyższych dwóch przypadkach - owszem. Ale w pozostałych...

...NIE używaj bannerów. Strony bogate w treść i skuteczna PRZEDsprzedaż - to właściwy klucz do sukcesu w programach partnerskich.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Spytek / Programy Partnerskie.info Programy Partnerskie.info

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: