Łatwiejsze kreowanie wizerunku firmy niż państwa
2007-09-16 13:17

© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Identyfikacja Wizualna Firmy
Ankieta Safeguard Reputation została przeprowadzona na 11 rynkach przy współpracy z KRC Research.fot. mat. prasowe
„W trudnym, światowym, socjopolitycznym środowisku liderzy biznesu wskazują na fakt, że na zarządzanie wizerunkiem kraju i marki wpływa wiele zewnętrznych czynników” – mówi szef Zarządzania Reputacją Strategiczną w Weber Shandwick Dr. Lesie Gaines-Ross. „Ostatnie problemy fabryk w Chinach, wiadomości o rozwoju terroryzmu w Pakistanie i próby poprawienia reputacji rządu USA na arenie międzynarodowej pokazują jak ciężko jest zarządzać wizerunkiem kraju. Z drugiej strony zarządzanie reputacją spółki wydaje się być łatwe dla doświadczonych ludzi biznesu.” – wyjaśnia Dr. Lesie Gainers-Ross.
Nie wszystkie rodzaje reputacji są zarządzane jednakowo
Prezesi światowych spółek są zgodni w kwestii zarządzania wizerunkiem firmy. Zarządzanie percepcją całego przemysłu lub państwową firmą jest trudniejsze do kontrolowania, niż zarządzanie reputacją pojedynczego przedsiębiorstwa.
- Reputacja całego przemysłu jest postrzegana jako trudniejsza w zarządzaniu niż reputacja firmy – ponad półtora razy (57% do 39%). Interesującym faktem jest to, że prezesi z Włoch różnią się od swoich kolegów z innych krajów uważając, że reputacja firmy jest zdecydowanie trudniejsza w zarządzaniu (54% do 30%).
- Reputacja spółki państwowej jest postrzegana jako trudniejsza w zarządzaniu niż reputacja spółki prywatnej. Wedle wyników ankiety prawie trzy razy bardziej (71% do 24%). W tej kwestii prezesi z Ameryki Północnej (82%), Europy (63%) i Azji (76%) są ze sobą całkowicie zgodni.
- Reputacja spółki prywatnej jest prawie cztery razy trudniejsza w zarządzaniu niż reputacja pojedynczej osoby (77% do 21%). Z wyjątkiem brukselskich prezesów, większość światowych dyrektorów zgadza się z tym twierdzeniem. Belgowie uważają, że zarządzanie reputacją spółki jest prawie tak samo trudne jak zarządzanie reputacją osoby (50% do 48%).
![Czy "przepraszam" wystarczy, aby odzyskać wizerunek firmy? [© Imillian - Fotolia.com] Czy "przepraszam" wystarczy, aby odzyskać wizerunek firmy?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/wizerunek-firmy/Czy-przepraszam-wystarczy-aby-odzyskac-wizerunek-firmy-162888-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl