Branża PR w mediach VIII 2007
2007-09-17 11:30

Najczęściej cytowane/wzmiankowane firmy w kontekście PR. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach VII 2007
W sierpniu media najwięcej uwagi poświęciły zagadnieniom z branży PR. Dominowały publikacje dotyczące korzystnej sytuacji PR-owców na rynku pracy, co podyktowane jest coraz wyższą rangą działań PR-owskich w Polsce. Jak poinformowała Rzeczpospolita, "Nawet pracodawcy, którzy do tej pory w ogóle nie zatrudniali osób od komunikacji, teraz widocznie się nimi interesują". Ze względu na eksponowany temat hossy na rynku pracy dla PR-owców, najczęściej wzmiankowaną firmą był wortal PRoto.pl (dziewięć razy), autor cyklicznego raportu o pracy, na który powoływało się wiele mediów.fot. mat. prasowe
Najczęściej cytowane/wzmiankowane firmy w kontekście PR.
Najczęściej cytowane/wzmiankowane firmy w kontekście PR.
W badanym okresie najczęściej cytowaną osobą był specjalista ds. kreowania wizerunku Piotr Tymochowicz. Poza wypowiedziami dotyczącymi wizerunku osób publicznych, cytowano go również w kontekście utworzenia spółki Tymochowicz and Rutkowski. Political and Business Style Creation. "To była inicjatywa Krzysztofa, z którym od dawna się przyjaźnię - przyznaje Tymochowicz. - Jemu także chcę poprawić wizerunek. Został pomówiony i niesłusznie aresztowany. Podobne kłopoty mogą spotkać każdego z tak zwanego świecznika. Rodzi się pytanie: jak osiągnąć sukces w polityce lub biznesie i nie paść ofiarą fałszywych oskarżeń? Dlatego chcemy stworzyć zespół wysokiej klasy trenerów i doradców, którzy będą stanowić antidotum na takie sytuacje".
fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.
W sierpniu 2007 roku opublikowano 155 artykułów dotyczących branży public relations. 11 z nich to materiały z radia i telewizji, pozostałe to publikacje prasowe. Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza (wraz z wydaniami regionalnymi). Większość materiałów pochodziła z mediów informacyjnych. 76 wiadomości zamieszczono w mediach regionalnych, pozostałe - w ogólnopolskich.

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl