Telefonia komórkowa: rośnie popyt na multimedia
2007-10-05 00:57

Frekwencja korzystania z telefonu według metod komunikacji (średnia światowa) © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Telewizja mobilna popularna u młodzieży
Dzisiaj przeciętnie użytkownicy spędzają jedynie 47% swojego „mobilnego czasu” na rozmowach, preferując używanie telefonu do wysyłania wiadomości (40%), przesyłania wiadomości multimedialnych (6%) lub korzystania z mobilnego Internetu (7%). Wiodącym rynkiem tego trendu jest Japonia, gdzie jedynie 24% mobilnego czasu zajmują rozmowy.fot. mat. prasowe
Frekwencja korzystania z telefonu według metod komunikacji (średnia światowa)
Frekwencja korzystania z telefonu według metod komunikacji (średnia światowa)
Ta diametralna zmiana zwyczajów posługiwania się telefonami komórkowymi doprowadziła do silnego popytu konsumenckiego na wysokiej jakości multimedialny content jakim jest muzyka, sport, TV i pliki filmowe. To z kolei stwarza ogromne możliwości dla reklamodawców. Badanie dowodzi, że branding wysokiej jakości contentu przeznaczonego dla urządzeń mobilnych jest znacznie lepiej akceptowany przez użytkowników.
Według badania przeprowadzonego na 10.000 uczestnikach w czerwcu tego roku, content TV będzie prawdopodobnie następnym przełomowym rozwiązaniem w telefonii komórkowej. W chwili obecnej wypróbowało go 8% badanych, a 33% planuje z niego skorzystać.
fot. mat. prasowe
Średnia światowa posiadanych urządzeń
Średnia światowa posiadanych urządzeń

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl