Elektroniczne zakupy w TPSA
2003-07-23 00:29
W lipcu w Telekomunikacji Polskiej ruszył system elektronicznych zakupów EBP (ang. Enterprise Buyer Professional). Zastąpił on dotychczas istniejącą formę papierowych zamówień materiałów biurowych. Wdrożenie rozwiązania EBP wspólnie przez TP i Marketplanet, to największy tego typu projekt w Polsce i jeden z największych w Europie.
Przeczytaj także: TPSA będzie ostrzegać abonentów
Wdrożenie EBP w Telekomunikacji Polskiej rozpoczęło się w październiku 2001 r. Pierwszy etap objął tylko niewielką ilość użytkowników w Pionie Administracji TP i nie wykorzystywał jeszcze pełnego potencjału systemu zakupów elektronicznych EBP. Jednak wyniki były bardzo zadawalające. Dlatego zdecydowano się na udostępnienie systemu pracownikom wszystkich pozostałych Pionów TP we wszystkich obszarach. Pion Administracji pozostaje obecnie organizacją zarządzającą zakupami elektronicznymi oraz akceptacją zapotrzebowań i kreowaniem polityki zakupów w całej Spółce. Dzięki temu zoptymalizowano procesy i uzyskano znaczne obniżki cen i kosztów zaopatrzenia.Przygotowana przez Marketplanet aplikacja realizuje założenia Pionu Administracji - Zakupy przez EBP. Pozwala na wyeliminowanie papierowego obiegu dokumentów i usprawnia zarządzanie procesem zakupów w skali rozproszonej struktury organizacyjnej TP.
Dotychczasowa tradycyjna forma zaopatrzenia zostaje zastąpiona przez platformę elektroniczną. Dostępna przez przeglądarkę intranetową aplikacja jest przyjazna i prosta w obsłudze. Umożliwia pracownikom TP składanie zamówień z własnego komputera bez uciążliwego wypełniania papierowych dokumentów. Zamówienia są następnie elektronicznie akceptowane i realizowane. Zainteresowany może w prosty sposób sprawdzać, na jakim etapie znajduje się jego zapotrzebowanie – czy poszło już do dostawcy, czy znajduje się np. w dziale finansowym lub w innym miejscu na ścieżce akceptacyjnej.
W katalogach systemu EBP znajduje się ponad 7 tys. pozycji sprzętu i materiałów biurowych, środków czystości oraz artykułów spożywczych. W obsłudze systemu zostało przeszkolonych ponad dwa tysiące pracowników TP.
Przeczytaj także:
Wirtualna Polska ostatecznie zmienia właściciela
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl