eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyMateriały budowlane: marka istotna dla 55% Polaków

Materiały budowlane: marka istotna dla 55% Polaków

2007-10-11 12:26

Materiały budowlane: marka istotna dla 55% Polaków

Z jakiego powodu planuje Pan/Pani prace remontowo-budowlane? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Aż 55% Polaków kupując materiały budowlano-wykończeniowe kieruje się opiniami pracowników sklepu - wynika z raportu "Marka budowlana - jak zdobyć klienta" firmy doradczej On Board PR przygotowanego na podstawie badań opinii publicznej zrealizowanych przez PBS DGA.

Przeczytaj także: Polacy lubią małe sklepy

fot. mat. prasowe

Klienci: znaczenie źródeł informacji o materiałach budowlano-wykończeniowych.

Klienci: znaczenie źródeł informacji o materiałach budowlano-wykończeniowych.














Ponad połowa Polaków, którzy planują przeprowadzanie jakiś robót remontowo-wykończeniowych przyznaje, że podczas zakupów produktów budowlanych jednym z najważniejszych źródeł informacji są dla nich opinie sprzedawców. Nabywcy takich produktów cenią też opinie wykonawców prac (37% wskazań) i – przede wszystkim - przyjaciół, znajomych (60%). Dla porównania reklamy czy porady prezentowane w prasie bierzemy pod uwagę prawie 5-krotnie rzadziej.

"Kupując produkty remontowo-wykończeniowe klient, w większości wypadków nie dysponujący fachową wiedzą, do końca poszukuje rady" - komentuje Tomasz Turzyński z On Board PR - "Dlatego w tej branży, podobnie jak w kilku innych, kluczową rolę odgrywa rekomendacja sprzedawcy. To do niego należy ostatnie słowo - powinni o tym pamiętać wszyscy producenci."

fot. mat. prasowe

Z jakiego powodu planuje Pan/Pani prace remontowo-budowlane?

Z jakiego powodu planuje Pan/Pani prace remontowo-budowlane?

Raport wskazuje też skalę i przyczyny zainteresowania Polaków prowadzeniem prac remontowo-budowlanych. O pracach z tego zakresu myśli 50,6% dorosłych Polaków. Przyczyny to przede wszystkim chęć odświeżenia i odnowienia wnętrza (34,5%), chęć zwiększenia jego funkcjonalności (30,6%) oraz chęć posiadania "ładnego" wnętrza dostosowanego do własnych oczekiwań estetycznych (24,9%). Potrzeba nadążania za modą czy znudzenie wyglądem było wskazywane tylko przez nielicznych respondentów.

Analizując strukturę wiekową grupy deklarującej chęć prowadzenia prac budowlano-wykończeniowych wyraźnie widać pewne zależności wiekowe. Najbardziej aktywni są ludzie w wieku 25-39 lat. Wśród nich planowanie prac deklarowało aż 61% respondentów. Najmniej pracami tego typu zainteresowani są najstarsi. W grupie powyżej 59 lat poziom deklaracji zamiaru prowadzenia remontów czy prac wykończeniowych sięga zaledwie 30%.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: