Materiały budowlane: marka istotna dla 55% Polaków
2007-10-11 12:26
Z jakiego powodu planuje Pan/Pani prace remontowo-budowlane? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polacy lubią małe sklepy
fot. mat. prasowe
Klienci: znaczenie źródeł informacji o materiałach budowlano-wykończeniowych.
Ponad połowa Polaków, którzy planują przeprowadzanie jakiś robót remontowo-wykończeniowych przyznaje, że podczas zakupów produktów budowlanych jednym z najważniejszych źródeł informacji są dla nich opinie sprzedawców. Nabywcy takich produktów cenią też opinie wykonawców prac (37% wskazań) i – przede wszystkim - przyjaciół, znajomych (60%). Dla porównania reklamy czy porady prezentowane w prasie bierzemy pod uwagę prawie 5-krotnie rzadziej.
"Kupując produkty remontowo-wykończeniowe klient, w większości wypadków nie dysponujący fachową wiedzą, do końca poszukuje rady" - komentuje Tomasz Turzyński z On Board PR - "Dlatego w tej branży, podobnie jak w kilku innych, kluczową rolę odgrywa rekomendacja sprzedawcy. To do niego należy ostatnie słowo - powinni o tym pamiętać wszyscy producenci."
fot. mat. prasowe
Z jakiego powodu planuje Pan/Pani prace remontowo-budowlane?
Analizując strukturę wiekową grupy deklarującej chęć prowadzenia prac budowlano-wykończeniowych wyraźnie widać pewne zależności wiekowe. Najbardziej aktywni są ludzie w wieku 25-39 lat. Wśród nich planowanie prac deklarowało aż 61% respondentów. Najmniej pracami tego typu zainteresowani są najstarsi. W grupie powyżej 59 lat poziom deklaracji zamiaru prowadzenia remontów czy prac wykończeniowych sięga zaledwie 30%.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl