Reklama internetowa mniej wiarygodna niż tradycyjna
2007-10-13 01:34
Przeczytaj także: Marketing tradycyjny kontra reklama internetowa
63 proc. badanych ufa reklamom pojawiającym się w prasie, a 56 proc. - spotom telewizyjnym.Najbardziej wiarygodnym formatem reklamy online okazały się reklamy w wyszukiwarkach. Ufa im 34 proc. respondentów. Zaledwie 26 proc. ufa bannerom, a 18 proc. - reklamom otrzymywanym w telefonach komórkowych.
Zdecydowanie lepiej wypadły mniej formalne formy marketingu internetowego. 61 proc. badanych za godne zaufania uważa rekomendacje umieszczane w sieci. 60 proc. ufa stronom internetowym stworzonym przez marketerów w celu promowania konkretnej marki. Również 61 proc. respondentów darzy zaufaniem blogi stworzone przez konsumentów.
78 proc. osób ufa rekomendacjom WOM. Te wyniki sugerują, że konsumenci wolą polegać na opinii innych ludzi niż na reklamach, które napotykają w wirtualnym świecie.
oprac. : Mediarun.pl