Branża PR w mediach IX 2007
2007-10-22 01:37
Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach VIII 2007
We wrześniu media najwięcej uwagi poświęciły zagadnieniom z branży PR. Poruszana problematyka dotyczyła różnorodnych zagadnień, od analizy raportu „Działania public relations w sektorze nowych technologii 2007” przeprowadzonego przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie poprzez publikacje dotyczące awansów w branży i zmian na stanowiskach, po materiały poświęcone sytuacjom kryzysowym czy public relations kancelarii prawnych.fot. mat. prasowe
Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR.
Tematy wiodące można natomiast wyodrębnić w problematyce PR-u politycznego, który tylko o włos „przegrał” w zestawieniu z branżą PR. Z racji zbliżających się wyborów, media bardzo często informowały o kolejnych poczynaniach partii politycznych i polityków, a specjaliści od kreowania wizerunku komentowali wydarzenia sceny politycznej.
Drugim tematem, który chętnie podejmowano, były przesłuchania Piotra Tymochowicza w kolejnych trzech sprawach: afery internetowej pedofilii, mafii paliwowej oraz w związku z „przeciekiem” o akcji CBA w Ministerstwie Rolnictwa.
W badanym okresie najczęściej cytowaną osobą był Mariusz Sokołowski, rzecznik prasowy komendanta stołecznego policji, którego wielokrotnie proszono o komentarz w sprawie zatrzymań i przesłuchań Piotra Tymochowicza. Ten drugi znalazł się w zestawieniu najczęściej cytowanych osób na drugim miejscu. Komentując wydarzenia dotyczące jego osoby, stwierdza w Trybunie: „Jak zabić najprościej kreatora wizerunku? Trzeba zniszczyć jego wizerunek. Ja już w mediach jestem prezentowany jako pedofil. Zaraz będę mafią paliwową. Jak ja mogę się bronić? Ale będę walczył. Chcę, żeby media towarzyszyły mi cały czas, i dokumentowały to, co się dzieje”.
fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.
We wrześniu 2007 roku opublikowano 190 materiałów dotyczących branży public relations. 28 z nich to publikacje radiowe i telewizyjne, pozostałe to artykuły prasowe. Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazły się ex aequo Gazeta Wyborcza (wraz z wydaniami regionalnymi) oraz Rzeczpospolita. Większość materiałów pochodziła z mediów informacyjnych. 115 wiadomości zamieszczono w mediach ogólnopolskich, pozostałe – w regionalnych.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl