Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za sierpień 2007 roku.
Przeczytaj także:
Wyniki Megapanel VII 2007
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego. Źródło: Megapanel PBI/Gemius, sierpień 2007 r.
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego. Źródło: Megapanel PBI/Gemius, sierpień 2007 r.
Kliknij, aby przejść do galerii (4)
W rankingu witryn według zasięgu miesięcznego po raz kolejny nie nastąpiły zmiany na pozycjach liderów. Pierwsze miejsce nadal należy do Google z zasięgiem 77,47 proc. (w lipcu 77,80 proc.). Na kolejnych miejscach znajduje się Onet.pl - 67,46 proc. (70,04 proc. w lipcu), Wirtualna Polska - 57,61 proc. (w lipcu zasięg wynosił 60,03 proc.) i na czwartej pozycji Allegro.pl z zasięgiem wynoszącym 54,16 proc. (55,10 proc. w lipcu). Zmiana w rankingu, w porównaniu z lipcowym zestawieniem, nastąpiła na miejscu 7, gdzie pojawiła się Gazeta.pl z zasięgiem 42,22 proc. (41,99 proc. w lipcowym rankingu) wyprzedzając Microsoft (spadek zasięgu z 44,01 proc. w lipcu do 38,54 proc. w sierpniu). Największy spadek od lipca odnotowała Grupa Medousa.pl przeskakując z miejsca 15 na 19 z zasięgiem 18,05 proc. (21,50 proc. w lipcu). Kolejną zmianą jest zniknięcie z zestawienia witryny mozilla.org, która pojawiła się w lipcu z zasięgiem 20,67 proc. i pojawienie się Pino.pl na miejscu 17 z zasięgiem 18,70 proc.
Biorąc po uwagę ranking według miesięcznej liczby odsłon na pierwszym miejscu w sierpniowym rankingu, bez zmian, znajduje się Allegro.pl z 3 103 716 871 odsłon, na drugim Onet.pl z 2 790 493 665 odsłon, także bez zmian, natomiast na trzeciej pozycji pojawił się Google z 2 049 460 554 odsłon, odzyskując swoją pozycję z czerwca. W sierpniowym rankingu znalazły się ponownie epuls.pl oraz grono.net, spychając youtube.com oraz otoMoto z zestawienia.