Gry online przyciągają 70% dzieci
2007-11-02 11:05
Przeczytaj także: Młodzież świadoma zagrożeń w sieci
Poszukiwanie INFORMACJI w Internecie prawdopodobnie nie jest dla dzieci najistotniejsze w korzystaniu z medium. Kategoria „Informacje, publicystyka, media” cieszy się stosunkowo niską popularnością wśród najmłodszych internautów (zasięg – 63 proc.) oraz niemal o połowę krótszym czasem na użytkownika niż średnia dla populacji.
Badając strukturę użytkowników poszczególnych kategorii, można zauważyć, że EDUKACJA zatrzymuje największą grupę wśród internautek w wieku 7-14 lat (stanowią one 5,85 proc. wszystkich użytkowników tych witryn). Chłopcy wybierają przede wszystkim serwisy tworzące SPOŁECZNOŚCI (dopasowanie użytkowników – 6,10 proc.).
Najmłodsi internauci wyjątkowo chętnie korzystają z możliwości grania online – 70 proc. dzieci aktywnych online spędza czas na tego typu rozrywce. Wbrew stereotypom, witryny poświęcone grom w sieci cieszą się niemal równym zainteresowaniem dziewczynek i chłopców.
fot. mat. prasowe
Zasięg witryn z kategorii "gry online" według wieku.
Raport „Dzieci aktywne online” został opracowany na podstawie wyników badania Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2007 roku (n=831, internauci 7-14 lat), szczegółowej analizie poddano zachowania oraz preferencje dzieci obejmujące zarówno cały Internet, jak i poszczególne kategorie tematyczne witryn objętych badaniem.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl