Oprogramowanie multimedialne i edukacyjne w Polsce 2006
2007-11-09 12:12
Przeczytaj także: Rynek oprogramowania multimedialnego i edukacyjnego w Polsce
Przyszłość rynku gier to nie tylko konsole i komputery PC czy Macintosh. Coraz częściej gry komputerowe są projektowane lub adaptowane do telefonów komórkowych. Ta coraz popularniejsza na rynku gier platforma pozwala na rozwój zarówno nowych przedsięwzięć programistycznych, jak i adaptacje pomysłów typowych dla innych platform sprzętowych.
Metodyka badań
Rynek oprogramowania multimedialnego i edukacyjnego tworzy bardzo wiele odrębnych obszarów, z których praktycznie wszystkie notują obecnie rozwój. W ocenach DiS na polski rynek aplikacji multimedialnych i edukacyjnych składa się praca ok. 50 krajowych producentów i dystrybutorów oprogramowania lokalnego i międzynarodowego. Działalność 20 z nich stanowi o wartości praktycznie całego rynku.
Wśród dostawców oprogramowania edukacyjnego i multimedialnego znajdują się zarówno dystrybutorzy oprogramowania i sprzętu, jak i firmy przynajmniej częściowo tworzące oprogramowanie. Wśród badanych przez DiS podmiotów o tym profilu dominują następujące specjalizacje:
- producenci gier i innych pokrewnych produktów służących rozrywce,
- producenci oprogramowania edukacyjnego, przeznaczonego do wspomagania nauki przedmiotów w szkołach (zwłaszcza nauki języków),
- producenci tekstowych baz danych i baz wiedzy (prawnych, geograficznych, językowych, adresowych) wykorzystywanych zarówno w edukacji, jak i w działalności zawodowej użytkowników,
- twórcy prezentacji multimedialnych stanowiących z reguły produkcje jednorazowe, przygotowywane na jednostkowe zamówienie,
- twórcy narzędzi typu e-learning.
Przeczytaj także:
Oprogramowanie Adobe Director 11
![Oprogramowanie Adobe Director 11 [© Nmedia - Fotolia.com] Oprogramowanie Adobe Director 11](https://s3.egospodarka.pl/grafika/Adobe/Oprogramowanie-Adobe-Director-11-Qq30bx.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl