Symantec: spam X 2007
2007-11-10 00:17
![Symantec: spam X 2007 Symantec: spam X 2007](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/spam/Symantec-spam-X-2007-15919-200x133crop.jpg)
Ilość wysyłanych wiadomości e-maili oraz spamu w poszczególnych regionach świata (w %) © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Symantec: spam II 2009
fot. mat. prasowe
Ilość wysyłanych wiadomości e-maili oraz spamu w poszczególnych regionach świata (w %)
Ilość wysyłanych wiadomości e-maili oraz spamu w poszczególnych regionach świata (w %)
W październiku zadebiutował – co prawda na niewielką skalę – spam z załączonym do niego plikiem w formacie MP3. Po jego otwarciu odbiorca usłyszał krótki komunikat reklamowy zachęcający do nabycia określonych akcji na giełdzie papierów wartościowych. Pliki MP3 zajmują około 63,3 KB i trwają do 30 sekund.
Kolejnym trendem odnotowanym w październiku przez firmę Symantec jest wykorzystanie przez spamerów linków do wyszukiwarki Google (z ustawionym zapytaniem) w celu skierowania użytkowników na strony z treściami reklamowymi. W ten sposób cyberprzestępcy starają się omijać zabezpieczenia filtrów antyspamowych.
fot. mat. prasowe
Przykładowa wiadomość spam o globalnym ociepleniu
Przykładowa wiadomość spam o globalnym ociepleniu
Inne wnioski:
- Ilość niechcianych wiadomości w październiku wyniosła 70,5%. Oznacza to niewielki wzrost otrzymywanego spamu o 0,5% w porównaniu z poprzednim miesiącem.
- Po 3-procentowym spadku popularności spamu obrazkowego we wrześniu, w październiku ilość tego typu wiadomości utrzymuje się nadal na poziomie 7%.
- 27% spamu dotyczyło tematyki produktowej (wzrost o 1% w porównaniu z wrześniem), 18% – internetowej (spadek o 1%), zaś 14% – finansowej (wzrost o 1%).
- Wzrosła znacząco – aż o 13% w porównaniu z wrześniem – ilość spamu z wykorzystaniem technik wyłudzania pieniędzy i oszustw finansowych. W październiku ten rodzaj wiadomości stanowił 18% całego spamu.
![Symantec: spam I 2009 Symantec: spam I 2009](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/spam/Symantec-spam-I-2009-28507-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl