Portale korporacyjne 2007
2007-11-12 03:34
Firma BEA Systems zaprezentowała raport dotyczący sytuacji na rynku portali korporacyjnych. W raporcie "Sytuacja na rynku portali w 2007 roku: portale i siła uczestnictwa" zestawiono wyniki przygotowanego badania oraz dane ankietowe o rynku i klientach, tworząc analizę tego dynamicznego rynku. Wynika z niego, że już szósty rok z rzędu portale stanowią priorytet dla dyrektorów ds. informatycznych w dużych korporacjach.
Przeczytaj także: Zysk portalu Interia
Raport firmy BEA uzasadnia jednomyślną opinię branży, według której portale nadal są platformami idealnymi do łączenia aplikacji. Umożliwiają one integrację i ponowne wykorzystywanie istniejących systemów i danych oraz ułatwiają firmom zapoznanie swoich pracowników i klientów, coraz lepiej zaznajomionych z technologią, z możliwościami technologii Web 2.0 i społeczności sieciowych.Główne wnioski z raportu BEA to m.in.:
- Rynek: Rynek portali korporacyjnych będzie wzrastał rocznie o dziewięć procent, a szacowany dochód ze sprzedaży w 2011 roku wyniesie 1,4 miliarda dolarów.
- Wzrost liczby użytkowników: Mimo prób zjednoczenia liczba portali stosowanych w korporacjach stale rośnie. Rozwój ten prawdopodobnie nie jest spowodowany ograniczeniami technicznymi oprogramowania, ale stałym wzrostem liczby użytkowników portali oraz zwiększeniem elastyczności w technologii portali, stanowiącym podstawę przyspieszenia programowania i wdrażania aplikacji.
- Sprawność procesów biznesowych i IT - BPM i SOA: Rozwój zarządzania procesami biznesowymi (business process management - BPM) oraz architektury zorientowanej na usługi (service-oriented architecture - SOA) wpływa na częstsze korzystanie z portali. Jest to możliwe, gdyż portale wykorzystują już zasady SOA i umożliwiają kontakty między użytkownikami i wymianę doświadczeń.
- Uczestnictwo w biznesie — Web 2.0 i nowe korporacje: Rewolucyjny wpływ firm korzystających z technologii Web 2.0 na klientów sieci sprawił, że technologie te znalazły zastosowanie w najnowocześniejszych korporacjach. Portale stanowią główny czynnik upowszechniania założeń Web 2.0 i społeczności sieciowych w firmach, ponieważ zapewniają szerokie możliwości kontaktu z innymi użytkownikami.
- Segmentacja: Dostawcy portali zwiększają ofertę, by wykorzystać BPM, SOA i Web 2.0. Ze względu na luźne połączenie poszczególnych aspektów tych technologii, liderami na rynku portali stają się firmy najbardziej otwarte, oferujące możliwości na skalę korporacyjną, takie jak bezpieczeństwo, kreowanie marki, personalizację i zaawansowane funkcje wyszukiwania.
- Koszty wdrażania: Dla 77 procent klientów portali BEA koszt konsultacji z serwisem w celu wdrożenia lub dostosowania oprogramowania był mniejszy niż koszt licencji, co udowodniło wartość portali jako szybkiego i elastycznego narzędzia wdrażania wielu rozwiązań firmowych.
Przeczytaj także:
Zwolnienia pracowników w mediach: rośnie liczba publikacji
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl