Marka i wizerunek kraju 2007
2007-11-16 00:38
Przeczytaj także: Marka i wizerunek kraju 2008
Aspekty humanitarne oraz proekologiczne jako przewodnie trendy w turystyce
Uczestnicy badania wskazali na następujące trendy pojawiające się w turystyce i podróżach:
- Rozwój turystycznego wolontariatu – Coraz więcej osób planuje podróż w taki sposób, aby móc uczestniczyć w akcjach humanitarnych. Angażują się w budowy domów, uczą języka angielskiego, pracują w ośrodkach dla uchodźców, biorą udział w badaniach prowadzonych w ramach ochrony zwierząt. Tzw. wolontariat wakacyjny stale się rozwija.
- Odpowiedzialny rozwój – Podróżnicy przykładają coraz większą uwagę do kwestii związanych z odpowiedzialnym podejściem do środowiska i tym samym dążą do minimalizowania na nie ich wpływu. Organizacje non-profit oraz dostawcy Internetu namawiają podróżników do obliczenia, ile przekazują środowisku CO2 oraz do wpłat na konta programów zalesiania świata.
- 24/7 Brand Life – Obserwuje się przesunięcie działalności marek, spoza sektora turystycznego na aktywność w tej dziedzinie poprzez zapewnienie klientom możliwości doświadczania marki przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Takie marki jak Armani i Versace początkowo sygnowały swoim imieniem hotele od Dubaju po Australię. Dziś, luksusowe marki samochodów podążają za tym trendem. Na przykład, Ferrari we współpracy z firmą Alwar Properties zaangażował się w sektor rozrywki w Abu Dhabi w 2008 roku. Oferta w postaci torów wyścigowych, wyścigów i symulatorów zapewnia wszystkim odwiedzającym możliwość poznania marki Ferrari i jej historii. W kompleksie znajdą się również hotele, sklepy, mieszkania i inne nieruchomości mające na celu wzmocnienie wizerunku marki Ferrari i zapewnienia wrażeń wywołanych designem samochodów.
Ranking obejmuje światowe badanie ilościowe, opinie ekspertów i odnośniki do odpowiednich statystyk dotyczących aktywów marek, ich rozwoju i ekspansji. Ponad 2,600 respondentów z siedmiu krajów wzięło udział w badaniu dotyczącym podróżowania. Wśród uczestników uwzględniono kobiety i mężczyzn między 21 a 65 rokiem, którzy często podróżują (odbywają międzynarodowe biznesowe lub rekreacyjne podróże więcej niż raz w roku). W badaniu wzięło udział ponad 50 międzynarodowych ekspertów i profesjonalistów z sektora turystycznego, pisarzy, wydawców oraz analityków. W celu zapewnienia reprezentatywnego oraz zróżnicowanego wyniku, eksperci pochodzą z różnych regionów.
Do pobrania: (w jęz. angielskim)
Przeczytaj także:
Parlamentarzyści a wizerunek Polski

1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl