Elektronika użytkowa: sklep online vs. tradycyjny market
2007-11-20 12:32
Przeczytaj także: Sprzęt elektroniczny lepiej kupić online
Największe zróżnicowanie cen odnotowano w najpopularniejszych kategoriach: Małe AGD; Duże AGD oraz RTV.
fot. mat. prasowe
Kategoria Drobne AGD
W kategorii Drobne AGD – obejmującej takie produkty, jak: czajniki, krajalnice, kuchenki mikrofalowe, ekspresy do kawy, golarki, odkurzacze i żelazka – ceny oferowane przez tradycyjne sklepy były od 7 proc. do 28 proc. wyższe niż w najtańszym sklepie internetowym Agito.pl.
Rozpiętość różnic cenowych kategorii Duże AGD jest mniejsza w porównaniu z zebranymi danymi dla produktów zaliczanych do kategorii Drobne AGD. Zbadane ceny oferowane przez sklepy tradycyjne były co najmniej o 13 proc. wyższe w porównaniu z najtańszym sklepem internetowym. Spośród sklepów tradycyjnych najkorzystniej w tym zestawieniu wypadła oferta salonów z sieci Euro, która okazała się o 13 proc. droższa w porównaniu z cenami odnotowanymi w internetowym markecie Agito.pl.
fot. mat. prasowe
Kategoria Duże AGD
fot. mat. prasowe
Kategoria RTV
Badanie instytutu Pentor Research International zrealizowano 20 października. Przedmiotem jednodniowego badania było 400 produktów najpopularniejszych marek, które na potrzeby analizy podzielono na następujące kategorie: aparaty fotograficzne; urządzenia drukujące; palmtopy i notebooki; telefony GSM; duże AGD; drobne AGD; RTV; komponenty komputerowe i oprogramowanie; monitory. Badaniem objęto 14 marketów warszawskich należących do pięciu największych sieci AGD i RTV w Polsce: Saturn, Media Markt, Electroworld, Euro, Avans oraz siedem sklepów internetowych.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl