eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetWspólna walka ONZ, Google i Cisco z ubóstwem

Wspólna walka ONZ, Google i Cisco z ubóstwem

2007-11-21 12:00

ONZ, Google i Cisco zaprezentowały pierwszy serwis internetowy monitorujący postęp w zmniejszaniu się globalnego ubóstwa do 2015 roku - mdgmonitor.org. Serwis został opracowany w związku ze światową kampanią Milenijne Cele Rozwoju (ang. Millennium Development Goals - MDG).

Przeczytaj także: UE chce osiągnąć Milenijne Cele Rozwoju

Sekretarz generalny ONZ Ban Ki-moon podczas inauguracji projektu MDG Monitor podkreślił, że istnieje pilna potrzeba zwiększenia globalnej współpracy w zakresie przeciwdziałania ubóstwu na świecie.

„Osiągniecie Celów Milenijnych to zadanie dla nas wszystkich i wymaga współpracy rządów, organizacji międzynarodowych, prywatnych przedsiębiorstw oraz społeczeństwa obywatelskiego” - powiedział sekretarz generalny. „Dziękuję firmom Google i Cisco za pomoc w opracowaniu witryny MDG Monitor. Jest to przykład partnerstwa, jakie jest nam potrzebne”.

W inauguracji projektu stanowiącego nowy sposób monitorowania światowego rozwoju sekretarzowi generalnemu ONZ towarzyszyli: Kemal Derviş, administrator Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, Carlos Dominguez, wiceprezes firmy Cisco oraz Michael T. Jones, główny technolog firmy Google ds. aplikacji Google Earth i Mapy Google.

Serwis MDG Monitor śledzi postępy w realizowaniu zadań kampanii MDG w niemal wszystkich krajach świata. W witrynie prezentowane są bieżące dane dotyczące takich czynników rozwoju, jak: zdrowie publiczne, edukacja oraz przyznawanie praw kobietom. Poprzez określenie obszarów rozwoju i wyzwań stojących przed globalną społecznością, serwis MDG Monitor ma za zadanie zwracać uwagę na kampanię Milenijnych Celów Rozwoju i zapewnić informacje niezbędne politykom i specjalistom ds. rozwoju na całym świecie.

Narzędzie Google Earth, wchodzące w skład serwisu MDG Monitor, pozwala internautom oglądać trójwymiarowe obrazy miejsc, w których realizowane są cele kampanii MDG. Mogą również zapoznać się z danymi ONZ i opiniami dotyczącymi sytuacji w poszczególnych krajach objętych programem. MDG Monitor umożliwia ponad 300 milionom użytkowników Google Earth lepiej zrozumieć kampanię MDG i uświadamiać ich, jak wiele obszarów i zamieszkujących je ludzi potrzebuje pomocy. Informacja na temat tego narzędzia pojawi się wkrótce w programie Google Earth jako nakładka Global Awareness (Globalna świadomość). Obecnie jest dostępna do pobrania w witrynie MDG.

„Dla nas, pracowników Google, jest prawdziwym zaszczytem możliwość zaangażowania się w Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju poprzez udostępnienie danych z nim związanych opinii publicznej” - powiedział Michael T. Jones z firmy Google. „Mamy nadzieję, że kampania Milenijne Cele Rozwoju i zagadnienia związane z rozwojem gospodarczym i społecznym będą częściej i otwarciej omawiane. Wierzymy, że Google Earth i użytkownicy na całym świecie mogą odegrać ważną rolę w tym procesie”.

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: