Wspólna walka ONZ, Google i Cisco z ubóstwem
2007-11-21 12:00
Przeczytaj także: UE chce osiągnąć Milenijne Cele Rozwoju
Cisco pomogło w rozwoju projektu MDG Monitor poprzez zapewnienie usług doradczych oraz pomocy technicznej i finansowej.
„Cisco jest przekonane, że siła technologii wraz z ludzką pomysłowością w jej wdrażaniu może skutecznie zwalczać globalne problemy socjoekonomiczne i prowadzić do długotrwałych zmian. Rozumiemy także wagę partnerskiej współpracy z innymi organizacjami w celu realizacji projektu MDG. Udział Firmy Cisco w tym szlachetnym przedsięwzięciu to dla nas powód do dumy. Uważamy, że program MDG Monitor może skutecznie przekazywać ekspertyzy i zasoby potrzebującym, podkreślając jednocześnie sukcesy w osiąganiu jego ważnych celów” - powiedział Carlos Dominguez, wiceprezes firmy Cisco.
Program Milenijne Cele Rozwoju został zaakceptowany przez światowych przywódców z 189 państw świata w Nowym Jorku w 2000 roku. Jest to apel o wymierny, szybki postęp w wyeliminowaniu skrajnego ubóstwa i głodu, zapewnieniu powszechnego nauczania na poziomie podstawowym, promowaniu równości płci i awansu społecznego kobiet, zmniejszeniu śmiertelności dzieci i poprawie opieki zdrowotnej nad matkami, stosowaniu zrównoważonych metod gospodarowania zasobami naturalnymi oraz współdziałaniu w globalnym partnerskim porozumieniu na rzecz rozwoju. Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju jako podmiot nadzorujący program MDG zapoczątkował MDG Monitor, narzędzie do śledzenia postępu i zwiększania świadomości.
Mimo że minęło osiem lat od wprowadzenia MDG, nadal miliard ludzi na całym świecie musi przeżyć za mniej niż dolara dziennie. Każdego roku sześć milionów dzieci umiera z niedożywienia przed swoimi piątymi urodzinami, a w najuboższych krajach mniej niż połowa dzieci uczęszcza do szkoły podstawowej, zaś do szkoły średniej - niecałe 20 procent.
Przeczytaj także:
Skrajne ubóstwo w Polsce, czyli słodko-gorzkie dane
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
onz, ubóstwo, bieda, kraje trzeciego świata, kampania społeczna, poziom życia, milenijne cele rozwoju