Bezpieczeństwo i awarie systemów IT 2007
2007-12-03 12:18
Przeczytaj także: Najczęściej zgłaszane usterki komputera
Kluczowe wnioski dotyczące Polski
W Polsce firmy testują swoje plany awaryjne średnio co 5,8 miesiąca. 30% polskich firm sprawdza je raz do roku. Zintegrowane plany zachowania ciągłości działalności i przywracania działania systemów po awarii są też Polsce najpopularniejsze. Z badań wynika, że 100% (!!) firm uwzględnia w planach serwery baz danych, pocztę e-mail i technologie mobilne. Ponadto 98% planów obejmuje aplikacje i serwery sieci WWW. Zdaniem ankietowanych w Polsce istnieje pięć podstawowych negatywnych skutków awarii. Są to: wpływ na produktywność pracowników (72%), lojalność klientów (70%), reputację marki (64%), konkurencyjność (46%) i zmniejszenie zysków (40%). 62% firm w Polsce zakłada, że ich dostawcy dysponują wystarczającymi planami awaryjnymi. Jest to największy odsetek spośród wszystkich badanych krajów.
Potrzeba wdrożenia kompleksowych strategii przywracania działania systemu po awarii i zapewnienia ciągłości działalności
W celu zapewnienia ciągłości biznesowej przedsiębiorstw, firma Symantec zaleca organizacjom wdrażanie strategii przywracania systemu po awarii, które gwarantują dostępność aplikacji danych na dowolnych platformach fizycznych i wirtualnych z każdej odległości. „Pracownicy działów informatycznych zaczynają zwracać szczególną uwagę na opracowywane strategie przywracania działania systemu po awarii oraz zapewniania ciągłości działalności” - mówi Piotr Nogaś, Presales Consultant Manager w firmie Symantec. „Aby wyeliminować przestoje, firmy powinny wdrażać w środowiskach korporacyjnych takie rozwiązania, które pozwalają zapewnić wysoką dostępność i umożliwiają przywracanie działania po awarii. Muszą one także opracować procedury, które nie przerywają pracy i dają możliwość stałej oceny wydajności, nie wpływając przy tym na środowisko produkcyjne”.
Informacje o badaniu
Raport „Symantec Disaster Recovery Research 2007” to międzynarodowe badanie odzwierciedlające trendy związane z planowaniem przywracania systemów IT po awarii oraz stopniem przygotowania tego procesu. Zostało przeprowadzone przez niezależną firmę analityczną Dynamic Markets i obejmuje okres czerwca i lipca 2007 roku. W badaniu wzięli udział kierownicy działów informatycznych firm działających w Stanach Zjednoczonych, jedenastu krajach Europy, w tym również z Polski, na Bliskim Wschodzie i w Republice Południowej Afryki.
Przeczytaj także:
Jak uniknąć co trzeciej usterki laptopa
![Jak uniknąć co trzeciej usterki laptopa [© taramara78 - Fotolia.com] Jak uniknąć co trzeciej usterki laptopa](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/awaria-sprzetu/Jak-uniknac-co-trzeciej-usterki-laptopa-247490-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
awaria oprogramowania, bezpieczeństwo informatyczne, systemy informatyczne, awaria sprzętu, awaria komputera