Nauka przez Internet coraz popularniejsza
2007-12-02 12:10
Przeczytaj także: Bezpłatne e-szkolenia
Wszechstronność dzięki e-kursom
W sieci, poza ofertami studiów, można skorzystać także z różnego rodzaju kursów. Największą popularnością cieszą się kursy języków obcych. Osoba, która zdecyduje się na wirtualny kurs języka obcego, rozpoczyna naukę od odsłuchania lekcji, a potem utrwala zdobyte wiadomości, wykonując ćwiczenia z tekstami poszerzające słownictwo. Niektóre szkoły językowe umożliwiają również kontakt z nauczycielem, z którym na bieżąco można się konsultować i zadawać pytania.
Popularne w Polsce staja się też kursy zmierzające do podniesienia kwalifikacji pracowników. Wykorzystują je duże przedsiębiorstwa, tworząc tzw. intranet - czyli wewnętrzną sieć komputerów, za pomocą której pracownicy mogą się ze sobą komunikować, szkolić, wymieniać dane. Dzięki nowoczesnym technikom właściciele dużych firm mogą zaoszczędzić na wynajęciu sal i zatrudnieniu wykładowców, a także umożliwić pracownikom dostęp do informacji o każdej porze dnia i nocy.
Internet oferuje także strony typowo hobbistyczne o zróżnicowanej tematyce - od ogrodnictwa, przez mowę ciała, aż do szkoły biblijnej. Niektóre kursy organizowane są przez duże uczelnie, a ich ukończenie potwierdza specjalny certyfikat. Taki rodzaj kursu dostępny dla każdego nosi nazwę otwartego. Jego uczestnikiem może zostać każdy, kto wypełni formularz zgłoszeniowy i wniesie opłatę.
E-nauka jako towar
Rosnąca popularność e-learningu znalazła swoje odbicie w ofercie instytucji oferujący takie usługi lub platformy czy też know-how z nimi związane. Znakomitą okazją do nawiązywania kontaktów pomiędzy wszelkimi podmiotami i osobami zainteresowanymi tą metodą edukacji okazują się tradycyjne targi. Dlatego też w dniach 14-16 listopada 2007 w centrum targowym Murator Expo odbyły się pierwsze w Polsce targi w pełni poświęcone tematyce nowoczesnej edukacji. Podczas targów E-learning Arena zaprezentowane zostały produkty i usługi wiodących na Polskim rynku e-learning firm. Uczestnicy targów mieli możliwość zapoznania się z najnowszymi produktami i rozwiązaniami a co najważniejsze przekonać się jak one działają w praktyce. Dla wystawców była to niepowtarzalna okazja, aby zaprezentować swoją ofertę, dokładnie dobranej grupie uczestników targów, jednocześnie będących pewnymi odbiorcami produktów e-learning.
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl