Veracomp wchodzi na rynki Europy Środkowo-Wschodniej
2002-11-12 16:45
Veracomp rozpoczyna eksport rozwiązań informatycznych do Europy Środkowo-Wschodniej. Polski dystrybutor będzie dostarczał sprzęt do projektów IT wraz z pakietem usług doradztwa technicznego i szkoleń.
Przeczytaj także: Bezprzewodowy telefon internetowy do Skype'a
W 2003 roku transakcje handlowe będą realizowane w krajach o największym potencjale rozwoju dla specjalizowanej dystrybucji technologii informatycznych. Są to: Czechy, Słowacja, Węgry, Słowenia, Chorwacja, Rumunia, a także Litwa i Łotwa. Po integracji Polski z Unią Europejską eksport zostanie rozszerzony na pozostałe kraje.Veracomp zakończył już etap przygotowań do ekspansji na nowe rynki. Firma rozszerzyła umowy dystrybucyjne z firmami: Nokia Internet Communications, Internet Security Systems, Blue Coat (dawniej CacheFlow), F5 Networks, F-Secure, Adaptec, stworzyła zaplecze edukacyjne i kanał sprzedaży oraz zbudowała organizację wewnętrzną do obsługi nowych rynków. Powołane zostało również centrum logistyczne w USA.
Na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Veracomp będzie kontynuował realizację sprawdzonej już strategii działania. Oprócz standardowych usług dystrybucyjnych: logistyki i finansowania sprzedaży, firma będzie świadczyć także usługi w zakresach: marketingu, edukacji, konsultingu oraz serwisu i wsparcia technicznego.
W Europie Środkowo-Wschodniej Veracomp skupi się na projektach w zakresie bezpieczeństwa sieciowego i ochrony baz danych. Pod koniec 2003 roku firma planuje uzyskać 15-20 procentowy udział przychodów ze sprzedaży w tym regionie. Partnerami handlowymi dystrybutora na nowych rynkach będą lokalne firmy integracyjne, resellerzy z wartością dodaną (VAR) oraz subdystrybutorzy. Dla nich stworzone zostało zaplecze edukacyjne - Compendium, które zostało wybrane na autoryzowany ośrodek szkoleniowy firm Nokia Internet Communications, Internet Security Systems, F-Secure, F5-Networks oraz 3Com dla tej części Europy.
Partnerzy z Europy Środkowo-Wschodniej, oprócz dobrej dostępności i atrakcyjnych cen, zyskają to, co w sprzedaży zaawansowanych technologii jest najważniejsze: pomoc merytoryczną w przygotowywaniu projektów, negocjacjach, instalacji i eksploatacji rozwiązań. Istotnym wsparciem dla partnerów z tego regionu będzie również marketing, prowadzony wśród kluczowych użytkowników rozwiązań, który buduje wizerunek dystrybuowanych marek oraz ułatwia sprzedaż reasellerom. Veracomp będzie koordynatorem działań marketingowych na nowych rynkach.
Dystrybutor przygotował wewnętrzną organizację do obsługi nowych rynków. Obsługą klientów z Europy Środkowo - Wschodniej zajmuje się dział rozwoju rynków europejskich zatrudniający obecnie konsultantów w Polsce i na Węgrzech. Produkty dostarczane są z dwóch magazynów: w Krakowie i Nowym Jorku, gdzie powstało nowe centrum logistyczne Veracomp, usprawniające spedycję sprzętu produkowanego w USA. Amerykańskim pośrednikiem jest firma spedycyjna TNT. Zbudowano zaplecze serwisowe i wsparcia technicznego. Usługi świadczone są klientom z tego regionu w języku angielskim bezpośrednio z Krakowa.
W 2003 roku dystrybutor rozszerzy portfolio eksportowanych produktów w obszarach bezpieczeństwa sieciowego i ochrony baz danych. Będą to nowe umowy dystrybucyjne i rozszerzenia obecnie posiadanych kontraktów na kraje Środkowo-Wschodniej Europy. Firma planuje też rozwinąć zaplecze edukacyjne w regionie zwiększając listę autoryzacji dla Compedium, które jest ważnym narzędziem w pozyskiwaniu nowych partnerów. Rozszerzony też zostanie kanał sprzedaży. Obok dotychczas oferowanych usług doradztwa i wsparcia technicznego pojawią się na większą skalę usługi logistyki serwisowej AHR i SOS.
Przeczytaj także:
Veracomp dystrybutorem LuxPro
oprac. : Grzegorz Gacki / CentrumPrasowe.net
Więcej na ten temat:
veracomp