Polski rynek Business Intelligence 2006
2007-12-08 01:36
Segmentacja 50 dostawców systemów BI/CPM na rynek polski. © fot. mat. prasowe
Według analizy DiS poświęconej rynkowi BI (Business Intelligence) w Polsce rok 2006 był stabilny. Wartość rynku BI/CPM osiągnęła około 225,3 mln zł przy praktycznie zerowej dynamice wzrostu. Dopiero prognozy na najbliższe lata wydają się zapowiadać większe przyspieszenie.
Przeczytaj także: Sektor spożywczy a systemy BI
Business Intelligence oznacza aplikację lub zestaw aplikacji, których zadaniem jest wsparcie procesów podejmowania decyzji poprzez narzędzia raportująco-statystyczne, operujące na danych zgromadzonych z pomocą innych systemów informatycznych. Obecnie coraz częściej na świecie systemy te nazywane są CPM (corporate performance management), to jest systemami wspomagania wydajności przedsiębiorstw. Oferowane obecnie na rynkach krajowych i międzynarodowych systemy klasy BI/CPM mogą występować w różnych formach:- jako produkty uniwersalne, samodzielne, łączone z innym oprogramowaniem na życzenie użytkownika,
- jako produkty specjalizowane, wbudowywane w większe pakiety,
- jako produkty niszowe, samodzielne, ale głęboko specjalizowane do jednego obszaru zagadnień.
fot. mat. prasowe
Segmentacja 50 dostawców systemów BI/CPM na rynek polski.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
Business Inteligence, BI/CPM, oprogramowanie dla biznesu, systemy business intelligence, oprogramowanie analityczne