Centra danych: walka z kryzysem
2007-12-25 00:10
Przeczytaj także: Centra danych: średnie firmy otwarte na nowości
Ponieważ menedżerowie centrów danych coraz częściej zwracają się ku wirtualizacji w celu zredukowania kosztów i zarządzania rozwojem, istnieje wyraźne zapotrzebowanie na narzędzia i technologie do bardziej spójnego i kompleksowego zarządzania zarówno środowiskiem fizycznym, jak i wirtualnym.Powszechne niedobory kadrowe w centrach danych
Problemy związane z rekrutacją kadr w centrach danych mają różnoraki charakter i są powszechnie zgłaszane przez wszystkich respondentów na całym świecie. Zgodnie z wynikami badań:
- 86% respondentów wskazuje trudności w znalezieniu wykwalifikowanych pracowników;
- 78% ankietowanych jako przyczynę problemów z personelem określa zbyt wysoki stopień złożoności w zarządzaniu centrami danych;
- 60% menedżerów uważa, że kwalifikacje pracowników są zbyt wąskie;
- 57% z nich stwierdza, że umiejętności personelu nie odpowiadają ich bieżącym potrzebom.
- 75% respondentów spoza Stanów Zjednoczonych jest zainteresowanych ofertą usług pamięci masowej;
- 54% respondentów amerykańskich rozważa tego typu oferty;
- Respondenci z całego świata zlecają firmom zewnętrznym średnio 3,3 zadania. Najbardziej popularnymi usługami zlecanymi firmom zewnętrznym są konserwacja serwerów i tworzenie kopii zapasowych.
Na podstawie rozmów przeprowadzonych z osobami indywidualnymi oraz w grupach fokusowych widać, że potrzeba standaryzacji oprogramowania w celu zapanowania nad złożonością centrów danych i lepszego wykorzystania bieżących zasobów. Firma Symantec zaleca przedsiębiorstwom standaryzację na poziomie jednej warstwy oprogramowania infrastrukturalnego, które obsługuje wszystkie główne aplikacje, bazy danych, procesory oraz platformy pamięci masowych i serwerowych składników sprzętowych. Takie rozwiązanie zaowocuje lepszą ochroną danych i aplikacji, poprawą poziomu obsługi centrów danych, lepszym wykorzystaniem pamięci masowych i serwerów, spójnym zarządzaniem środowiskami fizycznymi i wirtualnymi, a także obniżeniem kosztów operacyjnych.
„Przyszłe centra danych wymagają bardziej innowacyjnego podejścia, które pozwoli im zmierzyć się z takimi wyzwaniami jak umowy dotyczące poziomu świadczonych usług, rosnącą liczbą danych oraz problemami kadrowymi” - powiedział Piotr Nogaś, Presales Consultant Manager w firmie Symantec. - „Od typowego menedżera centrum danych wymaga się dostarczania większej liczby usług o wysokiej jakości w coraz bardziej skomplikowanym środowisku. Menedżerowie mogą przekształcać swoje centra danych i zarządzać rosnącymi kosztami i złożonością, stosując standaryzację na poziomie wspólnej infrastruktury oprogramowania”.
Informacje o badaniu
Raport o centrach danych firmy Symantec jest wynikiem badań ilościowych i jakościowych przeprowadzonych we wrześniu 2007 roku przez firmę Ziff Davis Enterprise w formie ankiet wypełnianych przez menedżerów centrów danych w firmach z listy Global 2000 oraz w dużych instytucjach sektora publicznego. W grupach fokusowych udział wzięło łącznie 71 menedżerów centrów danych, natomiast ankieta internetowa została wypełniona przez 500 menedżerów.
Przeczytaj także:
Centra danych - kłopoty z zarządzaniem
![Centra danych - kłopoty z zarządzaniem [© Scanrail - Fotolia.com] Centra danych - kłopoty z zarządzaniem](https://s3.egospodarka.pl/grafika/zarzadzanie-danymi/Centra-danych-klopoty-z-zarzadzaniem-apURW9.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
centra danych, zarządzanie danymi, zarządzanie informacją, dyrektorzy działów IT, zarządzanie pamięciami masowymi