Przedświąteczny okres a zakupy online
2007-12-24 10:24
![Przedświąteczny okres a zakupy online Przedświąteczny okres a zakupy online](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-internetowe/Przedswiateczny-okres-a-zakupy-online-17014-200x133crop.jpg)
Powody robienia i nie robienia zakupów przez Internet © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Świąteczne zakupy online w 2008
W badaniu D-Link Technology Trend sprawdzono nastawienie Polaków do zakupów online. Okazuje się, że zakupy za pośrednictwem komputera robimy dość chętnie, ale wciąż nie brakuje nam uprzedzeń związanych z bezpieczeństwem transakcji i zaufaniem do internetowych kontrahentów. Niemniej szczyt handlu online przypada na okres przedświąteczny. 36% osób, które robią zakupy w Internecie, dokonuje ich przed Świętami, przede wszystkim w serwisach aukcyjnych oraz w polskich sklepach internetowych.fot. mat. prasowe
Powody robienia i nie robienia zakupów przez Internet
Powody robienia i nie robienia zakupów przez Internet
W ciągu ostatniego roku zakupów w sieci dokonała blisko 1/3 Polskich internautów (28%). Jako powód transakcji online ankietowani najczęściej wymieniają niższą cenę niż w tradycyjnych sklepach (43%), możliwość zakupów bez wychodzenia z domu (41%) i bogatszy asortyment (33%). Internauci, którzy nie wydają pieniędzy w sieci, boją się przede wszystkim nieuczciwych sprzedawców (33%), braku możliwości obejrzenia towaru (29%), zbyt małej wiedzy o handlu w Internecie (21%) i samego systemu płatności online (12%).
Ogromną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych w Internecie odgrywają opinie innych internautów oraz porównywarki cen. Komentarzami na temat konkretnych produktów sugeruje się przed wyborem ponad 2/3 osób robiących zakupy w Internecie (69%). Z kolei do korzystania z porównywarek przyznaje się 61% badanych. Najpopularniejszymi systemami porównywania cen są Ceneo.pl (34%), Skąpiec.pl (21%) i BazarCen.pl (20%).
fot. mat. prasowe
Informacje o badaniu
D-Link Technology Trend to cykliczne, kwartalne badanie nastawienia Polaków do nowych technologii. Realizowane jest na zlecenie firmy D-Link przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC. Badanie D-Link Technology Trend na temat zaufania do zakupów w Internecie, przeprowadzono w dniach 22-30 listopada 2007 na reprezentatywnej grupie 1004 osób w wieku 15-75 lat.
![Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie [© Maksym Yemelyanov - Fotolia.com] Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Black-Friday/Black-Friday-i-Cyber-Monday-2023-w-polskim-internecie-256457-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl