Symantec: spam XI 2007
2007-12-27 00:15
Procent spamu obrazkowego, IX 2006 - XI 2007 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Symantec: spam X 2007
fot. mat. prasowe
Procent spamu obrazkowego, IX 2006 - XI 2007
Internetowi przestępcy zainteresowani Olimpiadą w Pekinie w 2008 roku
Spamerzy już teraz wykorzystują owo wydarzenie sportowe w Pekinie. W rozsyłanych wiadomościach – podając się za Narodową Chińską Korporację Naftową – informują o wygranej wycieczce na Olimpiadę lub nagrodzie pieniężnej. E-mail wygląda jak typowy spam z serii „powiadomienie o wygranej”. Internetowi przestępcy liczą na duży odzew i w konsekwencji uzyskanie wartościowych danych osobistych.
fot. mat. prasowe
Spam zachęcający do kupna baz danych
Wykorzystując publiczne zainteresowanie zaginięciem Madeleine McCann, pozbawiony skrupułów spamer rozsyłał wiadomości z linkiem do strony poświęconej zaginięciu brytyjskiego dziecka. Jednak po otworzeniu łącza użytkownicy odsyłani byli do witryny jednie wyglądającej na oficjalną stronę rodziny McCann. W rzeczywistości służyła ona do dystrybucji znajdującego się tam wirusa. Aby uwiarygodnić stronę, zamieszczono na niej w sposób bezprawny logo firmy Symantec oraz tekstowe reklamy Google dla produktów antywirusowych.
Bazy danych na sprzedaż
Specjaliści z firmy Symantec zaobserwowali w listopadzie pojawienie się spamu zachęcającego do zakupu dużych baz danych z adresami mailowymi oraz innymi danymi personalnymi. Spamerzy zapewniali jednocześnie, że jest to idealne narzędzie do rozpoczęcia nowego biznesu. W takich wiadomościach przeważał język hiszpański oraz włoski.
Zimowe żniwa
Firma Symantec zablokowała ponad 35 milionów pustych wiadomości. Wysyłka tak ogromnej ilości maili miała na celu zdobycie jak największej ilości zweryfikowanych adresów wykorzystywanych w przyszłości przez spamerów do rozsyłania niechcianej korespondencji.
Inne wnioski firmy Symantec:
- Ilość niechcianych wiadomości w listopadzie (wykrytych na warstwie SMTP) osiągnęła rekordowy poziom 72%.
- Podobnie jak w październiku, spam o tematyce produktowej stanowił największą część rozsyłanych niechcianych wiadomości (27%).
- Ilość spamu z wykorzystaniem technik wyłudzania pieniędzy, danych oraz oszustw finansowych wzrosła o 1%, stanowiąc łącznie 19% wszystkich niechcianych wiadomości.
- Na trzecim miejscu uplasował się spam oferujący produkty bądź usługi związane z Internetem i komputerami – 18% (bez zmian w porównaniu z październikiem).
- Wzrosła nieznacznie (o 1%) ilość spamu o tematyce finansowej, zatrzymując się na poziomie 15%.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl