UE: transport lotniczy 2006
2008-01-02 01:04
Całkowita liczba pasażerów korzystających z transportu lotniczego w EU27 w 2006 roku wzrosła o 4,7 proc. w porównaniu do prawie 740 milionów w stosunku do 2005 roku - wynika z raportu Europejskiego Urzędu Statystycznego.
Przeczytaj także: Największe lotniska świata stawiają na samoobsługę
Liczba pasażerów wzrosła w 2006 roku we wszystkich krajach członkowskich z wyjątkiem Cypru i Malty. Cztery kraje członkowskie odnotowały 30 proc. wzrost w stosunku do 2005 roku: Rumunia (+35 proc.), Słowacja (+34 proc.), Łotwa (+33 proc.) i Polska (+31 proc.). Osiem krajów członkowskich odnotowało ponad 10 proc. wzrost: siedem państw z Centralnej i Wschodniej Europy oraz Irlandia.Wśród całkowitej liczby przetransportowanych pasażerów, 23 proc. (170 milionów) skorzystało z lotów krajowych, 44 proc. (320 milionów) z lotów wewnątrz UE27 i 34 proc. (250 milionów) z lotów poza Unie Europejską.
Amsterdam/Schiphol – najbardziej oblegany port lotniczy pod względem lotów wewnątrz Unii, Madrid/Barajas pod względem lotów krajowych
Pomimo spadku liczby pasażerów o 0,5 proc. między 2005 i 2006 rokiem, Heathrow w Londynie z liczbą pasażerów 67 milionów pasażerów pozostał najbardziej ruchliwym pasażerskim portem lotniczym w 2006 roku. Port Lotniczy Charles de Gaulle w Paryżu (56 milionów, +6 proc.) i Frankfurt/Main (52 miliony, +1 proc.) znalazły się odpowiednio na drugim i trzecim miejscu pod względem największego natężenia ruchu. Zaraz za nimi uplasowały się Amsterdam/Schiphol (46 millionów, +4%) i Madrid/Barajas (45 millionów, +8%).
Heathrow w Londynie (37 milionów pasażerów) był najbardziej ruchliwym lotniskiem w Unii Europejskiej biorąc pod uwagę pasażerów wylatujących poza UE27, Amsterdam/Schiphol (27 milionów pasażerów) był najbardziej ruchliwym portem lotniczym pod względem lotów wewnątrz Unii, zaś Madrid/Barajas (20 milionów pasażerów) był najbardziej oblegany ze względu na loty krajowe.
Przeczytaj także:
Lotniska regionalne będą rosły
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl