Brytyjscy internauci starzeją się
2008-01-05 01:45
Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Nielsen Online wskazują, że przeciętny brytyjski internauta ma dziś niemal 38 lat. W ciągu roku (od października 2006 do października 2007) liczba internautów w grupie wiekowej 45 - 54 lata wzrosła o 7%, a w grupie 55+ aż o 22 %. Jednocześnie o 16% spadła liczba najmłodszych użytkowników sieci (w wieku od 2 do 24 lat).
Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2007
Nielsen Online sprawdził także, jakie strony najchętniej odwiedzają starsi internauci. Na czele listy znajduje się strona sklepu Marks & Spencer i Loterii Narodowej. Popularne są także serwisy finansowe, porównywarka cen Ciao! i strony biura podróży TUI oraz British Airways.„Populacja internetowa przechodzi proces starzenia się” komentuje wyniki badań Alex Burmaster, analityk Nielsen Online. „Jesteśmy ciekawi, czy ten trend utrzyma się przez następne 12 miesięcy, a jeśli tak, to czy oferta usług i produktów dostępnych w sieci zostanie dostosowana do potrzeb zmieniającego się rynku”. Nowe oferty i technologie są zwykle kierowane do ludzi młodych, ale w związku ze zmieniającą się sytuacją demograficzną, taki sposób postępowania może w konsekwencji przynieść duże straty.
Przeczytaj także:
Internet w Polsce VII-IX 2015
oprac. : Adrianna Buniewicz / Senior.pl