Branża PR w mediach XII 2007
2008-01-21 01:15
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach XI 2007
fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji
Opinie na temat PR–u Polski, czyli, sposobu promowania naszego kraju, polskich miast oraz regionów były zdecydowanie bardziej przychylne niż w listopadzie. Interesujące jest to, że w grudniu zabrakło artykułów dotyczących kampanii wizerunkowych samej Polski. Przeważały natomiast informacje o promocji miast, zarówno tych dużych, jak Kraków, Warszawa, Łódź, Poznań i Gdynia oraz mniejszych, a wśród nich Rzeszów, Leszno, Czeladź, czy Sosnowiec.
W grudniu w mediach pojawiło się sporo publikacji na temat dokonań branży public relations w mijającym roku oraz prognoz na przyszłość. Pisano także o zmianach personalnych i o rozpoczęciu wielu nowych projektów dla klientów. Na łamach gazet pojawiły się między innymi artykuły o tym, że PR-owcy obsługują kluby piłkarskie i znanych sportowców. Na wzmocnienie własnego wizerunku zdecydował się nawet papież Benedykt XVI, powierzając to zadanie reżyserowi Franco Zeffirellemu. Natomiast Konrad Ciesiołkiewicz dla PR ostatecznie porzucił politykę.
PR polityczny zdecydowanie zdominowały publikacje o negatywnym wydźwięku. Podobnie jak w poprzednim miesiącu dużo uwagi poświęcono dwóm partiom politycznym – PiS-owi i PO.
fot. mat. prasowe
Media publikujące informacje o PR
W grudniu 2007 roku opublikowano 175 artykułów dotyczących branży public relations. Jedynie 8 z nich to materiały z radia i telewizji, pozostałe 167 to publikacje prasowe. Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazła się ponownie Gazeta Wyborcza z 27 artykułami. Tematyka PR pojawiała się nieco częściej w publikacjach ogólnopolskich (92), niż w regionalnych (83). Zdecydowanie najczęściej o branży public relations w grudniu 2007 pisały dzienniki – pochodzi z nich 121 publikacji.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl