Kosmetyki w mediach 2007
2008-01-28 13:33
Przeczytaj także: Kosmetyki w mediach I-VI 2007
Łącznie w zakresie publikacji PR i reklam L’Oreal osiągnęło prawie 4-krotnie wyższy (5700) niż „najbliżsi” konkurenci, czyli grupy Coty (Astor, Rimmel, Adidas, Esprit), Procter&Gamble (Wella, Max Factor, Olay, Pantene Pro-V) czy Beiersdorf (Nivea, La Prairie).W kategorii kosmetyków pielęgnacyjnych zdecydowanie największe efekty w działalności media relations osiągnęła Dr Irena Eris/Lirene (852 publikacje PR). Z kolei w kosmetyce kolorowej L’Oreal (584 wzmianek) dosyć wyraźnie wyprzedziło wszystkie inne marki pod względem liczby informacji PR. L’Oreal wygrało też ranking wśród kosmetyków do włosów – z 480 wzmiankami. Marka Avon (173 publikacje) była natomiast najczęściej pokazywana w kategorii kosmetyków zapachowych.
W prasie kolorowej w 2007 roku zdecydowanie dominowały publikacje prezentujące kosmetyki marek międzynarodowych. Ale mimo to marki polskie wywalczyły dla siebie jedną czwartą rynku medialnego.
fot. mat. prasowe
PR i reklama firm polskich i międzynarodowych
PR i reklama firm polskich i międzynarodowych
Raport „Kosmetyki w mediach” opiera się na analizie zawierającej pełną listę 805 marek, które pokazane zostały w 2007 r. na łamach najważniejszych mediów kolorowych. Statystyka pokazuje dane dotyczące poszczególnych kategorii kosmetycznych (pielęgnacja, kolorówka, zapachy, włosy), jak również statystyki dotyczące określonych typów mediów (m.in. kobiecych, młodzieżowych lub o tematyce zdrowotnej).
![Kosmetyki w mediach 2008 Kosmetyki w mediach 2008](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/kosmetyki/Kosmetyki-w-mediach-2008-30497-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl