Deloitte: rynek mediów 2008
2008-01-31 02:07
Przeczytaj także: Jakie będą media 2023? Oto najnowsze prognozy Kantar
Zwalczanie piractwa sieciowego nie oznacza końca fałszowania treści
Stały rozwój łączy szerokopasmowych na całym świecie umożliwia wzrost skali piractwa, a dzięki coraz szybszemu rozwojowi tych łączy piractwo dotyczące filmów, telewizji i oprogramowania przynosi zyski. Jednak w roku 2008 walka z tym zjawiskiem może zacząć przynosić pierwsze skutki, ponieważ połączone wysiłki obejmujące perswazję, edukację i kary pieniężne oraz w formie odmowy dostępu do łączy szerokopasmowych zaczynają być odczuwalne. W nadchodzącym roku, mimo wygranej bitwy, wojna z piractwem nie skończy się szybko. Branża mediów musi poszukiwać sposobów podniesienia konkurencyjności rozwiązań alternatywnych wobec piractwa.
Kino to więcej niż filmy
W ostatnich latach pozycja kina jest nadal silna. Sprzedaż biletów w okresie od połowy lat dziewięćdziesiątych do 2006 rosła z roku na rok, do poziomu 25 mld USD. Perspektywa rysuje się optymistycznie, a prognozowany wzrost jest dwucyfrowy. Dobry stan sektora kinowego sprawia, że nadszedł doskonały moment by rozważyć modyfikację formatu, który w ciągu ostatniej dekady przetrwał niemal bez zmian. Największa zmiana, którą może spowodować przejście na format cyfrowy, właściwie nie dotyczy studiów nagraniowych. W roku 2008 odpowiednio wyposażone kina mogłyby rozpocząć organizację imprez screeningowych obejmujących różnorodność ofert – od zawodów sportowych do koncertów. Obecnie takie imprezy konkurują o publiczność z kinami.
Informacje o badaniu
Prognozy zawarte w raporcie Deloitte pt. "Media Predictions TMT Trends 2008" zostały przygotowane na podstawie rozmów z klientami firm członkowskich Deloitte oraz dyskusji z ekspertami. jak również przy udziale 6 000 partnerów i menedżerów firm członkowskich Deloitte specjalizujących się w sektorze technologii, mediów i telekomunikacji. Prognozy opierały się również na serii 20 wywiadów z czołowymi ekspertami z firm sektora z całego świata na temat kluczowej kwestii cyfryzacji oraz rubryce "Drowning by Numbers".
Przeczytaj także:
Jakie będą media 2022? Są najświeższe prognozy Kantar
![Jakie będą media 2022? Są najświeższe prognozy Kantar [© Marek - Fotolia.com] Jakie będą media 2022? Są najświeższe prognozy Kantar](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/media/Jakie-beda-media-2022-Sa-najswiezsze-prognozy-Kantar-241687-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl