Branża PR w mediach 2007
2008-02-04 00:06
Przeczytaj także: Branża PR w mediach XII 2007
W 2007 roku większość analizowanych materiałów dotyczyła PR-u Polski. Natomiast w 2006 temat ten zajął drugie miejsce, ustępując pierwszeństwa zagadnieniom PR-u politycznego. W 2007, pomimo że był to rok wyborów, temat PR-u politycznego zajął dopiero czwarte miejsce w zestawieniu.Rekordowy pod względem liczby publikacji medialnych związanych z branżą PR był listopad, w którym ukazało się aż 210 materiałów. Była to nie tylko największa liczba w 2007 roku, ale i w całej historii raportu PRoto.
fot. mat. prasowe
Media publikujące informacje o PR
Media publikujące informacje o PR
Z analizy publikacji wynika, że jedna czwarta przekazów o branży PR w 2007 roku miała wydźwięk pozytywny, 14% materiałów było negatywnych, a pozostałych 61% publikacji stanowiły materiały neutralne. Układ ten wyglądał podobnie rok wcześniej: 59% materiałów w 2006 roku miało wydźwięk neutralny, 21% - negatywny, a 20% - pozytywny.
Najczęściej poruszany przez media w 2007 roku temat PR-u Polski przedstawiany był przeważnie w kontekście neutralnym. Najwięcej przekazów o wydźwięku pozytywnym dotyczyło zagadnień CSR-u, natomiast PR polityczny był tematem najczęściej przedstawianym w kontekście negatywnym. 38% materiałów na ten temat było nacechowanych negatywnie.
Materiały poświęcone ogólnym zagadnieniom branży public relations pojawiały się w 2007 roku najczęściej przy okazji tematycznych dodatków oraz rankingów i raportów różnych mediów. W kwietniu sporo publikacji wywołał ranking Home&Market zestawiający agencje PR według ich przychodów w 2006 roku. W lipcu dziennikarze dużo uwagi poświęcili raportowi PRoto o miejscach pracy dla PR-owców, a w listopadzie – II edycji badania wynagrodzeń polskich specjalistów ds. komunikacji, przeprowadzonego przez ten sam wortal.
W 2007 dużym zainteresowaniem mediów cieszyły się osoby ze środowiska public relations, które wzmiankowano 468 razy, a cytowano aż 1116. Natomiast firmy, instytucje i agencje wzmiankowano w analizowanych publikacjach 1050 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.
![Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/monitoring-mediow/Branza-PR-w-mediach-IV-2010-47356-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl