eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyProfil polskiego internauty 2007

Profil polskiego internauty 2007

2008-02-13 10:54

Profil polskiego internauty 2007

Okres korzystania z Internetu i częstotliwość © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Z badań NetTrack instytutu Millward Brown SMG/KRC w 2007 roku wynika, iż użytkownicy Internetu stanowili 41,5 proc. mieszkańców Polski, najczęściej korzystali z Internetu codziennie i łączyli się z nim z domu za pomocą stałego łącza. Stronami najczęściej odwiedzanymi przez polskich internautów były Google, Allegro i Onet.

Przeczytaj także: Polskich internautów portret własny

fot. mat. prasowe

Okres korzystania z Internetu i częstotliwość

Okres korzystania z Internetu i częstotliwość














Jeśli chodzi o częstość korzystania z Internetu to aż 65,7 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie, a 19,1 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego od 3 do 5 lat (28,2 proc.) oraz powyżej 5 lat (23,6 proc.).

fot. mat. prasowe

Profil polskiego internauty

Profil polskiego internauty

Większość polskich internautów korzysta z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło 80,8 proc. respondentów) lub pracy (26,4 proc.). W szkołach lub na uczelni tylko 12,6 proc. korzysta z połączenia, a w kawiarenkach internetowych i sklepach komputerowych jedynie 2,9 proc. Dodatkowo ilość stałych łączy w domach wyniosła w 2007 roku 72,2 proc., natomiast połączenia za pomocą modemu (dial-up) jedynie 3,7 proc. wskazań. Na kolejnym miejscu znalazło się połączenie bezprzewodowe - 2,7 proc. respondentów przyznało się korzystania z niego.

Profil polskiego internauty ze względu na płeć prezentuje się następująco: 51 proc. respondentów było mężczyznami, a 49 proc. było płci żeńskiej. Jeśli chodzi o wiek w 2007 roku dominowali ludzie młodzi - 15-24 lat (37 proc.), następnie osoby w wieku 25-39 lat - 33 proc., a na kolejnych miejscach osoby w wieku 40-59 lat (27 proc.) i 60 lat lub więcej (3 proc.)

fot. mat. prasowe

Ranking portali internetowych

Ranking portali internetowych

Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą internautów stanowiły osoby ze średnim wykształceniem (42 proc.), następnie z wyższym (26 proc.), a na końcu z podstawowym i zasadniczym (odpowiednio 20 i 12 proc.).

W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości w całym 2007 roku pierwsze miejsce zajął Onet.pl, który został wskazany przez 58,5 proc. respondentów, a tuż za nim z 58,3 proc. znalazł się Google. Na kolejnych pozycjach uplasowały się kolejno Allegro (50,9 proc.), Wirtualna Polska (49,6 proc.) oraz Interia.pl (32,7 proc.).

Inaczej sytuacja wygląda biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca. Na pierwszym miejscu uplasował się Google z 84,4 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znalazło się Allegro z 63,1 proc., a na trzecim Onet.pl z 61,7 proc. Na ostatniej, 10 pozycji z 14,5 proc. wskazań pojawiła się Era.pl.

Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie styczeń-grudzień 2007 roku na próbie 19 398 osób, które w badaniu wstępnym na pytanie, czy korzystają z Internetu, odpowiedziały twierdząco.


Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: