Profil polskiego internauty 2007
2008-02-13 10:54
Okres korzystania z Internetu i częstotliwość © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polskich internautów portret własny
fot. mat. prasowe
Okres korzystania z Internetu i częstotliwość
Jeśli chodzi o częstość korzystania z Internetu to aż 65,7 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie, a 19,1 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego od 3 do 5 lat (28,2 proc.) oraz powyżej 5 lat (23,6 proc.).
fot. mat. prasowe
Profil polskiego internauty
Profil polskiego internauty ze względu na płeć prezentuje się następująco: 51 proc. respondentów było mężczyznami, a 49 proc. było płci żeńskiej. Jeśli chodzi o wiek w 2007 roku dominowali ludzie młodzi - 15-24 lat (37 proc.), następnie osoby w wieku 25-39 lat - 33 proc., a na kolejnych miejscach osoby w wieku 40-59 lat (27 proc.) i 60 lat lub więcej (3 proc.)
fot. mat. prasowe
Ranking portali internetowych
W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości w całym 2007 roku pierwsze miejsce zajął Onet.pl, który został wskazany przez 58,5 proc. respondentów, a tuż za nim z 58,3 proc. znalazł się Google. Na kolejnych pozycjach uplasowały się kolejno Allegro (50,9 proc.), Wirtualna Polska (49,6 proc.) oraz Interia.pl (32,7 proc.).
Inaczej sytuacja wygląda biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca. Na pierwszym miejscu uplasował się Google z 84,4 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znalazło się Allegro z 63,1 proc., a na trzecim Onet.pl z 61,7 proc. Na ostatniej, 10 pozycji z 14,5 proc. wskazań pojawiła się Era.pl.
Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie styczeń-grudzień 2007 roku na próbie 19 398 osób, które w badaniu wstępnym na pytanie, czy korzystają z Internetu, odpowiedziały twierdząco.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl