Microsoft i Yahoo kontra Google
2008-02-09 00:22
Według zarządu firmy Microsoft, potrzebna jest wyszukiwarka internetowa stanowiąca wiarygodną alternatywę dla Google. W ten sposób między innymi, jest uzasadniana oferta przejęcia Yahoo za 44 miliardy dolarów.
Przeczytaj także: Yahoo! wprowadza zmiany na stronie
Zarówno Microsoft, jak i Yahoo, od dawna starają się przełamać hegemonię Google na rynku wyszukiwarek i reklam online. Według zarządu Microsoftu, fuzja mogłaby pomóc zachować równowagę na rynku, zdominowanym obecnie przez giganta z Mountain View.„Byłby to kolejny ważny etap rozwoju usług sieciowych firmy Microsoft”, mówi Steve Ballmer, dyrektor generalny Microsoftu. „Jeśli porównać Yahoo i Microsoft – obie firmy posiadają podobną wizję usług oraz reklam w Internecie.”
Ballmer potwierdził, że koncerny prowadziły rozmowy od 18 miesięcy. W 2007 roku podobna propozycja fuzji została odrzucona przez zarząd Yahoo.
Oczywiście Microsoft i Yahoo posiadają podobne aplikacje oferujące wyszukiwanie w Internecie, pocztę oraz serwisy społecznościowe, które będą się dublować. Ballmer przyznaje, że potrzeba sporo pracy obu firm, aby wizerunek powstałej marki był spójny.
Przeczytaj także:
Rynek wyszukiwarek: Google dominuje
oprac. : 4Press