eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetMicrosoft i Yahoo kontra Google

Microsoft i Yahoo kontra Google

2008-02-09 00:22

Według zarządu firmy Microsoft, potrzebna jest wyszukiwarka internetowa stanowiąca wiarygodną alternatywę dla Google. W ten sposób między innymi, jest uzasadniana oferta przejęcia Yahoo za 44 miliardy dolarów.

Przeczytaj także: Yahoo! wprowadza zmiany na stronie

Zarówno Microsoft, jak i Yahoo, od dawna starają się przełamać hegemonię Google na rynku wyszukiwarek i reklam online. Według zarządu Microsoftu, fuzja mogłaby pomóc zachować równowagę na rynku, zdominowanym obecnie przez giganta z Mountain View.

„Byłby to kolejny ważny etap rozwoju usług sieciowych firmy Microsoft”, mówi Steve Ballmer, dyrektor generalny Microsoftu. „Jeśli porównać Yahoo i Microsoft – obie firmy posiadają podobną wizję usług oraz reklam w Internecie.”

Ballmer potwierdził, że koncerny prowadziły rozmowy od 18 miesięcy. W 2007 roku podobna propozycja fuzji została odrzucona przez zarząd Yahoo.

Oczywiście Microsoft i Yahoo posiadają podobne aplikacje oferujące wyszukiwanie w Internecie, pocztę oraz serwisy społecznościowe, które będą się dublować. Ballmer przyznaje, że potrzeba sporo pracy obu firm, aby wizerunek powstałej marki był spójny.

oprac. : 4Press

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: