Oglądalność telewizji rośnie dzięki DVR
2008-02-17 01:24
Kolejny raport firmy Nielsen wskazuje, że mimo ogromnej popularności Internetu spędzamy coraz więcej czasu przed telewizorem. Dzieje się tak dzięki rosnącej popularności DVR, czyli cyfrowych magnetowidów.
Przeczytaj także: Badanie preferencji telewidzów 2005
Dzięki DVR nagrywanie wybranych programów na cyfrowe nośniki danych jest niezwykle proste i użyteczne. Widzowie mają możliwość szczegółowego, indywidualnego doboru tego, co pragną obejrzeć.Wbrew stereotypom o mężczyznach kochających technologiczne gadżety, z cyfrowych magnetowidów korzystają przede wszystkim kobiety, należące do klasy średniej. Oglądanie nagranych programów stanowiło średnio aż połowę ogólnego czasu spędzanego przed telewizorem przez kobiety. Mężczyźni w wieku od 18 do 34 lat używają DVR najrzadziej.
Okazuje się, że osoby rzadko korzystające z DVR ogólnie oglądają mniej telewizji, jednak stanowią aż 70% całkowitej liczby posiadaczy tych urządzeń. Zwykle są to użytkownicy o wysokich zarobkach, posiadające przynajmniej jeden ekran wyświetlający HDTV.
Przeczytaj także:
Boże Narodzenie: rodzinne święta z telewizją?
oprac. : 4Press