eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyBranża PR w mediach I 2008

Branża PR w mediach I 2008

2008-02-17 11:01

Branża PR w mediach I 2008

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W styczniu 2008 roku ukazały się 202 publikacje związane z PR-em, czyli o 27 więcej niż w grudniu 2007 r. i zaledwie o 8 mniej niż w rekordowym listopadzie 2007 r. Najczęściej poruszanymi przez media zagadnieniami związanymi z public relations była ogólna tematyka branży PR (w zestawieniu znajduje się 75 publikacji dotyczących tego aspektu) oraz PR Polski (dotyczyło go 67 wycinków) - wynika z raportu opublikowanego przez PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach 2007

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że większość styczniowych przekazów związanych z PR-em miała wydźwięk neutralny - było ich 110. Co ciekawe, aż 67 publikacji miało charakter negatywny, wyprzedzając tym samym liczbę publikacji pozytywnych, których odnotowano 25.

W stosunku do poprzedniego miesiąca widać wyraźny wzrost liczby artykułów o negatywnym zabarwieniu, związanych z tematem wizerunku Polski. Prawie tyle samo publikacji o negatywnym nacechowaniu odnotowano w przypadku PR-u Polski (22), co w PR Politycznym (23), o którym zazwyczaj media piszą nieprzychylnie.

W styczniu aż 134 razy cytowano i 65 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast firmy, instytucje i agencje wzmiankowano w analizowanych publikacjach 123 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.

fot. mat. prasowe

Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR

Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR

W styczniu najczęściej cytowanymi osobami byli: Izabela Helbin, Eryk Mistewicz i Paweł Trochimiuk, na zdanie każdego z nich powoływano się po 5 razy.

Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w styczniu zwyciężyły również ex equo: Genesis PR, Grupa Eskadra oraz Liberty Group, o których wzmiankowano po 5 razy.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto
Inflacja I 2008

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: