Rynek sprzętu medycznego wart 4 mld zł
2008-02-20 01:09
Główne czynniki, które mogą wpłynąć korzystnie na rozwój firmy działającej na rynku sprzętu medyczne © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Wschodni rynek farmaceutyczny kusi firmy
fot. mat. prasowe
Główne czynniki, które mogą wpłynąć korzystnie na rozwój firmy działającej na rynku sprzętu medyczne
Jedna na sześć firm uważa, że korzystnie na rozwój jej firmy wpłynąć może zwiększenie świadomości potencjalnych klientów (jednostek opieki zdrowotnej, pacjentów) co do oferty firm oraz zastosowania urządzeń medycznych osiągnięte poprzez różnego rodzaju akcje marketingowe (np. kampanie społeczne, szkolenia, duże programy profilaktyczne).
„W najbliższych latach stymulująco na rynek wpłynie również rozwój prywatnej opieki zdrowotnej i wynikające z tego poszerzenie grupy klientów branży sprzętu medycznego. Prywatne kliniki i przychodnie będą ze sobą konkurowały również jakością wyposażenia i zakresem wykonywanych usług.” wyjaśnia Monika Stefańczyk, autor raportu.
Sprzęt medyczny obszarem zainteresowań firm farmaceutycznych
Dla firm farmaceutycznych, działających na stosunkowo nasyconym już rynku, sektor urządzeń medycznych może być atrakcyjnym segmentem, o który mogłyby rozszerzyć swoją działalność. Na rynku farmaceutycznym panuje obecnie ostra konkurencja, poważnym problemem jest rejestracja leku, która trwa czasami kilka lat, podczas gdy w przypadku sprzętu medycznego, po wejściu Polski do Unii Europejskiej, procedura rejestracji jest znacznie krótsza. Przykładowo, w sektor sprzętu medycznego zainwestowały m.in. firmy Bristol-Myers Squibb, której częścią jest ConvaTec, producent sprzętu do zaopatrzenia stomii i opatrunków aktywnych, Abbott, oferujący sprzęt dla diabetyków i analizatory, Adamed, który produkuje urządzenie stosowane w ginekologii, a także Novo Nordisk, oferujący sprzęt dla diabetyków.
fot. mat. prasowe
Największe bariery rozwoju działalności firm na rynku sprzętu medycznego w Polsce
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl