Flota samochodowa: CFM w Polsce 2007
2008-02-27 00:51
Przeczytaj także: Flota samochodowa: CFM w Polsce 2008
Nasz drogi klient – coraz bardziej zadowolony
Z drugiej edycji przeprowadzonych przez Instytut Keralla badań satysfakcji wynika, że - pomimo kilku zastrzeżeń - większość klientów jest zadowolona z faktu korzystania z usługi zewnętrznego finansowania i zarządzania flotą.
W stosunku do ubiegłorocznego pomiaru znacząco spadł udział firm, których współpraca z firmą CFM trwa od roku do 4 lat (59%). Za to zdecydowanie wzrósł odsetek tych, którzy z obsługi takiej firmy korzystają dłużej, niż cztery lata. W sumie 82% respondentów, którzy wyrażali opinie posiada doświadczenia we współpracy z firmą CFM, od co najmniej jednego roku.
W badaniu satysfakcji wzięło udział 63 przedsiębiorstw z całej Polski korzystających z usług CFM. Respondenci oceniali przeważnie jedną firmę, choć w kilku przypadkach oceny dotyczyły paru dostawców (tzw. multisourcing).
Co czwarty ankietowany uważa, że koszty użytkowania aut uległy zmniejszeniu po zakupie outsourcingu (25%), ale 22% badanych jest przeciwnego zdania i wyliczyło, że koszty od tego momentu raczej wzrosły, niż spadły. W roku 2007 te proporcje uległy zmianom. Spadł niestety odsetek badanych, według których koszty zmalały (do 19%), ale też spadł odsetek firm, według których koszty zwiększyły się po wprowadzeniu CFM (do 14%).
Podobnie, jak wzrosło ogólne zadowolenie z samego faktu zakupu usługi CFM, tak też wzrosła deklarowana satysfakcja klientów ze współpracy nawiązanej z aktualnym dostawcą. Wzrosła też ocena obszaru związanego z wymianą opon (z 3,81 do 4,32 punktów) oraz likwidacją szkód komunikacyjnych (do 4,36 pkt.).
Interesujące wyniki KerallaResearch otrzymał na pytanie o rozważanie zmiany dostawcy lub sięgnięcie po multisourcing w przyszłości. Okazuje się, że w 2007 roku do 64% urosła liczba ankietowanych klientów, która nie zamierza zmieniać swojego dostawcy usługi CFM, a równocześnie wzrósł odsetek poważnie myślących o współpracy z kolejnym dostawcą, czyli przejście na coraz popularniejszy multisourcing.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl