Tygodniki opinii: Wprost liderem
2008-02-24 01:59
Tylko Wprost odnotował wzrost sprzedaży w 2007 r. w porównaniu z rokiem 2006 - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, dotyczących tygodników opinii.
Przeczytaj także: Tygodniki opinii: Polityka na czele
Newsweek Polska, Polityka, Przegląd i Przekrój odnotowały spadek sprzedaży. Największą sprzedaż wśród tygodników opinii miała w 2007 r. Polityka (165 597 egz., spadek o 2,63 proc.). Na drugim miejscu jest Wprost (144 496 egz., wzrost o 1,60 proc.). Trzecią pozycję zajmuje Newsweek Polska (138 362, spadek o 4,95 proc.). W dalszej kolejności są Przekrój (72 575 egz., spadek o 11,21 proc.) i Przegląd (28 292 egz., spadek o 8,85 proc.).W grudniu 2007 r. tygodniki opinii, oprócz Polityki, odnotowały spadek sprzedaży. Dane ZDKP za tamten okres wyglądają następująco: Polityka (182 179 egz., wzrost o 2,24 proc.), Newsweek Polska (139 042 egz., spadek o 7,30 proc.), Wprost (131 565 egz., spadek o 9,38 proc.), Przekrój (73 185 egz., spadek o 13,79 proc.), Przegląd (27 391 egz., spadek o 7,06 proc.).Powyższe dane odnoszą się do pozycji z zestawienia Związku Kontroli Dystrybucji Prasy określonej jako "rozpowszechnianie płatne razem".
- To, że Wprost zwiększył sprzedaż egzemplarzową w stosunku do roku 2006 nie oznacza od razu wyjścia tego tytułu na prostą. W ogólnym rozrachunku wyprzedził wprawdzie Newsweek, ale daleko mu jeszcze do wyniku Polityki, która mimo spadku sprzedaży nadal utrzymuje się na pierwszym miejscu. Jeżeli w tym roku Wprost będzie miał nadal tendencję wzrostową, a pozostałe tygodniki spadkową, wtedy będzie można mówić o jakimś sukcesie - komentuje Rafał Leszczyński, analityk rynku prasowego CR Media Consulting.
Przeczytaj także:
Tygodniki opinii: Newsweek zyskuje
oprac. : Mediarun.pl