Branża budowlana a media
2008-02-28 00:59
Kanały dotarcia do respondentów z branży budowlanej © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża budowlana w mediach
Wiedza na temat najskuteczniejszych kanałów dotarcia, poznanie najbardziej opiniotwórczych środków przekazu czy zwyczajów związanych z korzystaniem z różnorodnych mediów, pozwala nie tylko zaspokoić potrzeby informacyjne, ale również ułatwia podjęcie decyzji w aspekcie przeprowadzenia efektywnych kampanii informacyjnych i reklamowych. W raporcie „Media na Rynku Budowlanym” przedstawiono m.in. takie zagadnienia jak:- czytelnictwo prasy ogólnej i branżowej
- oglądane stacje telewizyjne i słuchane stacje radiowe
- dostęp do Internetu i najczęściej wybierane usługi
- miejsce i częstotliwość korzystania z poszczególnych mediów: prasy ogólnej i branżowej, z telewizji, z radia oraz z Internetu
- stosunek do reklam zamieszczanych w prasie, radiu, telewizji oraz Internecie
- elementy skutecznego przekazu reklamowego itd.
fot. mat. prasowe
Kanały dotarcia do respondentów z branży budowlanej
ASM dodaje, że kobiety częściej niż mężczyźni czytają prasę ogólną, z kolei mężczyźni częściej korzystają z informacji zawartych w prasie branżowej oraz w Internecie. W zbliżonym odsetku zarówno kobiety, jak i mężczyźni są odbiorcami radia i telewizji.
Analizując miejsce zamieszkania osób związanych z branżą budowlaną, bardziej aktywni pod względem czytania prasy ogólnej są mieszkańcy województw opolskiego i pomorskiego. Z kolei, prasa branżowa częściej, niż na innych obszarach, czytana jest w województwie dolnośląskim. Co więcej, telewizja częściej odbierana jest w województwach świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim, kujawsko-pomorskim, lubelskim oraz podkarpackim. Natomiast radio częściej słuchane jest w województwach małopolskim, niż na pozostałych obszarach. Natomiast największy odsetek Internautów znajduje się w województwach mazowieckim i dolnośląskim.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl