Raport UKE: Strategia Regulacyjna 2006-2007
2008-03-03 12:15
Przeczytaj także: UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
Na tym samym mniej więcej poziomie pozostają kwoty inwestycji zaliczanych przez operatorów do inwestycji telekomunikacyjnych. Tu także mniejsza część na koniec analizowanego okresu przypada na TP.
Wydatki konsumentów
Przedstawione wyliczenia pokazują, jak w praktyce kształtowały się te oszczędności dla rynku połączeń telefonicznych (telefonia stacjonarna i ruchoma razem) jak również dla rynku dostępu do Internetu dla konsumentów. Obliczeń dokonano na podstawie danych, jakie operatorzy przesłali do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Ze względu na fakt stosowania przez operatorów telefonicznych jak i dostawców Internetu ciągłych promocji cenowych do wyliczeń przyjęto szereg założeń.
fot. mat. prasowe
W ten sposób licząc, można przyjąć, że konsumenci dla całego rynku połączeń telefonicznych (B2C i B2B) od roku 2005 zaoszczędzili 4,42 mld PLN. Inaczej mówiąc, taka sama struktura rynku na koniec 2007 roku kosztowała odpowiednio o 4,42 mld PLN mniej niż by kosztowała na koniec 2005.
Dla rynku dostępu do Internetu (B2C) oszczędności te wyniosły 1,52 mld PLN. Inaczej mówiąc taka sama struktura rynku na koniec 2007 roku kosztowała o 1,52 mld PLN mniej niż na koniec 2005.
fot. mat. prasowe
UKE zaznacza, iż z uwagi na zastosowanie jako bazowego wolumenu ruchu z 2007 roku, obliczone wartości mają wymiar przybliżony, tzn. ukazują oszczędności użytkowników w sytuacji gdy stopień korzystania z usług w latach 2005-2007 nie ulega zmianie.
Takie rozwiązanie, chociaż nie uwzględnia rzeczywistych trendów rynkowych w zakresie wykorzystania przez konsumentów poszczególnych usług telekomunikacyjnych, w znacznym stopniu zapewnia spełnienie kryterium porównywalności lat 2005 i 2007.
Do pobrania:

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl