WLAN segmentem dochodowym
2003-08-30 00:02
Do 2006r. podwoją się ogólnoświatowe dochody ze sprzedaży wyposażenia WLAN i osiągną wartość 3,2 mld USD - podaje Infonetics Research.
Przeczytaj także: WLAN na sporym plusie
Z przeprowadzanych co trzy miesiące badań wynika, że sprzedaż w drugim kwartale zamknęła się kwotą 608 mln USD. Jak przewidują specjaliści, przez kolejne cztery kwartały wartość sprzedaży będzie rosła - wolno, ale w sposób ciągły – i w drugim kwartale przyszłego roku osiągnie poziom 661mln USD.W szczególności, motorem napędowym wzrostu wartości sprzedaży będą urządzenia dla punktów dostępowych, przy czym sprzedawcy rozpoczną dywersyfikację na produkty dedykowane dla dużych oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Na znaczny wzrost sprzedaży mogą także liczyć producenci bezprzewodowych routerów szerokopasmowych (wireless broadband gateway), obsługujących internetowe linie DSL.
Choć obecnie rynek dostawców bezprzewodowych łącz do Internetu jest mały, to już niedługo zacznie się on zwiększać – przewidują specjaliści. Punkty dostępowe zdobywają coraz większą popularność jako niedrogie rozwiązania dla dostawców Internetu. Wielu providerów deklaruje chęć wprowadzenia do swojej oferty usług w oparciu o bezprzewodową transmisję danych, do czego zachęca ich rosnąca liczba abonentów takich systemów.
Cisco i Linksys posiadają obecnie po 14% udziałów w globalnych dochodach firm zajmujących się sprzętem WLAN. Jak szacują analitycy Infonetics Research, w ciągu kilku najbliższych lat Linksys może zwiększyć swój udział w tym segmencie rynku do 27% jeżeli chodzi o ilość sprzedawanego sprzętu i do 21% jeżeli chodzi o dochody ze sprzedaży. Pozostali liczący się sprzedawcy, m.in. firmy Buffalo, Netgear i D-Link, posiadają od 9% do 11% udziałów w globalnych zyskach tego rynku.
Przeczytaj także:
Operatorzy zawyżają ceny
oprac. : 4Press