Ewolucja spamu 2007
2008-03-26 00:27
Przeczytaj także: Rośnie ilość spamu
Po drugie, spam zawiera zwykle krótkie teksty. Jednak te przedwyborcze wiadomości zawierają stosunkowo dużą ilość tekstu. Najdłuższy e-mail posiadał około 13 stron. Najwyraźniej osoby zamawiające spam polityczny uważają, że ich spam jest interesujący dla odbiorców.
Po trzecie, oprócz wykorzystywania tradycyjnych metod (tj. botnetów) rozprzestrzeniania spamu, spam polityczny wysyłany jest również w łańcuszkach, których odbiorcy proszeni są o przesłanie wiadomości swoim przyjaciołom, rodzinie i kontaktom.
W 2007 roku Kaspersky Lab wykrył spam polityczny w języku angielskim, jednak w znacznie mniejszych ilościach niż jego rosyjskojęzyczny odpowiednik.
Prognoza
Rok 2007 pokazał, że eksperymentowanie z różnymi formatami nie przynosi spamerom żadnych szczególnych korzyści. Filtry spamu potrafią szybko zareagować na nowe typy zagrożeń, zapewniając ochronę użytkownikom komputerów. W 2008 roku Kaspersky Lab przewiduje następujące trendy:
- Ilość spamu w ruchu pocztowym nie zmniejszy się.
- Spamerzy nadal będą rywalizować z twórcami programów antyspamowych, przy czym ci pierwsi będą wymyślali nowe metody, a ci drudzy znajdowali sposoby ich zwalczania.
- Spamerzy będą prawdopodobnie nadal zwiększali tempo przeprowadzania swoich wysyłek oraz liczbę wiadomości wysyłanych w jednej wysyłce.
- Spamerzy będą prawdopodobnie kontynuowali rozwój spamu graficznego. Chociaż ilość spamu graficznego zmniejszyła się w 2007 roku, spamerzy nadal interesują się tą dziedziną. Z drugiej strony najwięksi twórcy rozwiązań antyspamowych są w stanie zwalczać ten rodzaj zagrożenia, przez co wysiłki spamerów idą na marne.
- Spamerzy nadal będą śledzili trendy internetowe, a spam rozprzestrzeniany za pośrednictwem serwisów społecznościowych stanie się prawdopodobnie popularny.
- Spamerzy najprawdopodobniej powrócą do swych korzeni, wysyłając odsyłacze do stron na darmowych portalach hostingowych, jak również wysyłając zniekształcony tekst lub tekst, który można zmieniać.
oprac. : eGospodarka.pl