eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyInternet w Polsce XI 2007-I 2008

Internet w Polsce XI 2007-I 2008

2008-04-01 12:21

Internet w Polsce XI 2007-I 2008

Zwyczaje internautów © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Według badania NetTrack przeprowadzonego w okresie listopad 2007-styczeń 2008 przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC, z Internetu ponad 5 lat korzysta 25,9 proc. Polaków. Okazuje się, że najpopularniejszym miejscem, gdzie Polacy najczęściej korzystają z Internetu jest dom (aż 83,6 proc. respondentów).

Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2007

Jeśli chodzi o częstość korzystania z Internetu to aż 68,9 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie, a 18 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego od 3 do 5 lat (28,5 proc.) oraz powyżej 5 lat (25,9 proc.).

fot. mat. prasowe

Zwyczaje internautów

Zwyczaje internautów







Większość ankietowanych korzysta z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło 83,6 proc. respondentów) lub pracy (25,7 proc.). W szkołach lub na uczelni tylko 12 proc. korzysta z połączenia, a w kawiarenkach internetowych i sklepach komputerowych jedynie 1,9 proc. Jeśli chodzi o połączenia z Internetem w domu ilości stałych łącz wzrosła o 2,2 pkt. proc. w porównaniu do badania z lipca-września 2007 roku i wyniosła 75,2 proc. Na kolejnym miejscu znalazł się modem (dial-up) z jedynie 3,2 proc. wskazań, a tuż za nim dostęp bezprzewodowy z 2,8 proc. wskazań.

Profil internauty nie zmienił się zbytnio w porównaniu do ostatniego badania z lipca-września 2007 roku. Podział ze względu na płeć jest prawie że wyrównany i wynosi 51 proc. dla mężczyzn i 49 proc. dla kobiet. Jeśli chodzi o wiek wciąż dominują ludzie młodzi - 15-24 lat (36 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 25-39 lat (35 proc.

fot. mat. prasowe

Rankingi portali internetowych

Rankingi portali internetowych

Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (41 proc.), następnie z wyższym (26 proc.), a na końcu z podstawowym i zasadniczym (odpowiednio 19 i 13 proc.).

W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 58,6 proc. respondentów, a tuż za nim z 55,9 proc. znajduje się Onet.pl. Na kolejnych pozycjach uplasowały się kolejno Allegro (52 proc.), Wirtualna Polska (46,7 proc.) oraz Interia.pl (30,6 proc.).

Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 84,7 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 64,2 proc., a na trzecim Onet.pl z 61 proc. Na ostatniej, 10 pozycji z 13,7 proc. wskazań pojawiła się Era.pl.

Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie listopad 2007 roku - styczeń 2008 roku na próbie 5029 osób, które w badaniu wstępnym na pytanie, czy korzystają z Internetu, odpowiedziały twierdząco.


Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: