Public relations - rynek pracy I-III 2008
2008-04-10 02:50

Liczba ofert pracy w branży PR w latach 2006, 2007 i I kw. 2008. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Praca w branży PR 2007
Pierwszy kwartał nowego roku był rekordowy w porównaniu zarówno do analogicznego okresu 2007 roku (wzrost o 36,6 proc), jak i ostatniego kwartału 2007 roku (wzrost o 35,4 proc). Wszystko za sprawą rekordowej liczby marcowych ogłoszeń, kiedy to na własnej skrzynce mailowej PRoto, w Internecie oraz w prasie ukazały się aż 162 ogłoszenia. Stanowi to najwyższy wynik spośród wszystkich analizowanych w historii raportu miesięcy.W pierwszych dwóch miesiącach 2008 roku ogłoszeń było znacznie więcej niż w styczniu i lutym 2007 roku.
fot. mat. prasowe
Liczba ofert pracy w branży PR w latach 2006, 2007 i I kw. 2008.
Liczba ofert pracy w branży PR w latach 2006, 2007 i I kw. 2008.
W pierwszym kwartale, podobnie jak w poprzednich miesiącach ubiegłego roku, najbardziej poszukiwani byli specjaliści – stanowisk tych dotyczyły łącznie 203 oferty. Największy popyt na specjalistów był w styczniu – przeznaczone były dla nich 73 ogłoszenia, a w lutym i marcu odpowiednio 66 i 64. Spośród wszystkich pracodawców poszukujących PR-owców bez wątpienia największa szansa na znalezienie pracy we wspomnianym okresie była w firmach.
Co ciekawe, na stałym poziomie utrzymało się zapotrzebowanie na specjalistów w agencjach. Od stycznia do marca poszukiwało ich po 19 firm PR-owskich miesięcznie.
Tradycyjnie najwięcej miejsc pracy oferowało województwo mazowieckie. Najwięcej ofert z tego regionu, bo aż 120, było w marcu. O drugie miejsce rywalizowały ze sobą dolnośląskie i małopolskie. Powoli zauważalny jest wzrost liczby ofert również z innych województw, głównie z wielkopolskiego, pomorskiego i śląskiego.
Pracodawcy kładli duży nacisk na znajomość języków obcych, głównie angielskiego, choć w cenie jest umiejętność posługiwania się co najmniej dwoma językami obcymi. Pojawiają się również ogłoszenia, w których premiowana jest znajomość języków mniej popularnych, np. włoskiego czy rosyjskiego.
Analiza źródeł ogłoszeń pokazuje, że utrwala się pozycja PRoto w grupie mediów najczęściej zamieszczających ogłoszenia pracy dla branży PR. W pierwszym kwartale 2008 roku na 447 ofert pracy 194, czyli 43 proc. pochodziło z PRoto.
Informacje o badaniu
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów, źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do redakcji PRoto oraz wybranych stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę.
![Praca w branży PR 2013 [© Dmitriy Shpilko - Fotolia.com] Praca w branży PR 2013](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/branza-PR/Praca-w-branzy-PR-2013-131197-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl